| کد خبر: 159852 |

رئیس شورای شهر تهران:

◄ تهران به 4 خط مترو حومه‌ای نیاز دارد

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر لزوم توجه به مترو حومه تهران گفت: تهران نیازمند چهار خط مترو حومه‌ایست که کل شهرهای اطراف تهران را پوشش دهد.

تین نیوز

محسن هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه راه اندازی خطوط مترو حومه مورد تأکید وزیر راه نیز قرارگرفته است، گفت: خوشبختانه شاهدیم که دولت نیز  نسبت به قطار حومه ای حساس است براین اساس باید تعاملی کنیم که چهار قطار حومه ای را در حاشیه زمین های راه آهن مثل ریل ورامین، کرج و.. راه اندازی کنیم.

به گزارش تین نیوز، هاشمی بابیان اینکه برای گسترش خطوط حمل ونقل ریلی می توان خطوط ریلی مترو را گسترش داد و یا از راه های دیگری استفاده کرد، گفت: متأسفانه همیشه این موضوع (راه اندازی مترو حومه) در حد حرف باقی می ماند و اجرا نمی شود که باید رایزنی های لازم برای پیگیری این مهم انجام شود.

تعداد واگن های مترو تهران که اکنون هزار و ۳۹۳ واگن است باید به تعداد قابل توجهی افزایش پیدا کند. در شرایطی که برنامه ریزی ها در این بخش، رسیدن سرفاصله قطار ها به ۲.۵ دقیقه است، باید تعداد واگن های حاضر به ۴ هزار و ۱۹۳ واگن افزایش پیدا کند.

همچنین محسن پور سید آقایی، معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه توسعه حمل ونقل عمومی با محوریت مترو ازجمله برنامه های اصلی ما در سال ۹۷ خواهد بود گفت: به دنبال این هستیم که با برنامه ریزی همه جانبه نسبت به اتمام خطوط ۶ و ۷ مترو تهران اقدام کنیم و امیدوار هستیم که در این بخش، شورای شهر تهران نیز معاونت حمل ونقل و ترافیک را یاری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.