| کد خبر: 159360 |

درگفت‌وگو با این شبکه خبری، عنوان شد:

◄ تکمیل خطوط مترو 22 هزار میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

مدیرعامل شرکت متروی تهران نقص هواکش در برخی از بخش‌های خط چهار مترو را به عنوان یکی از فعال‌ترین خطوط مترو تایید و بر ایمن بودن این خط تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت متروی تهران نقص هواکش در برخی از بخش‌های خط چهار مترو را به عنوان یکی از فعال‌ترین خطوط مترو تایید و بر ایمن بودن این خط تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز علی امام گفت: البته در خط 4، نبود هواکش در زمان افتتاح به میزان محدودتری نسبت به خط 7اتفاق افتاده است. خط 4 هم در زمان مدیریت قبلی افتتاح شده است، اما شرایط آن مانند خط 7 نبوده است که 20 کیلومتر تونل بدون رعایت کامل مسائل ایمنی راه‌اندازی شود.

به گفته وی،  ماجرای خط 7 متفاوت بود، اولین بار در تاریخ مترو بود که چنین طولی از یک خط مترو بدون سیگنالینگ، تمهیدات ایمنی و هواکش‌ها و هواسازها وارد مدار می‌شد. این تفاوت بسیار قابل‌توجهی است که شاید دوستان در مقایسه خط 4 و 7 مترو به آن توجه نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پاسخ به این سوال که آیا مشکل خط 4 در زمینه هواکش‌ جدی است، با رد این مسئله، گفت: خطوط قبلی مترو به غیر از خط 7 در برخی نقاط دارای مشکل هواکش هستند، اما به‌طور مثال فقط سه کیلومتر آن وارد مدار شده است و خطر جدی نداشته است. این میزان بهره‌برداری در خط 4 را نباید با طول 20 کیلومتری در خط هفت مقایسه کرد که ایستگاه‌ها هم با یکدیگر فواصل زیادی داشتند و همین امر ریسک را در خط هفت چند برابر می‌کرد، بنابراین مقایسه صحیح نیست.

امام در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: از سوی دیگر با توجه به آلودگی هوای تهران و ترافیک، فشار برای تکمیل خطوط مترو افزایش یافته است، از سوی دیگر شهرداری برای تکمیل مترو نیاز به 22هزار میلیارد تومان اعتبار دارد و تکمیل همین بخش ازخط 7 هم نیازمند به 370 میلیارد تومان  بودجه است، در این شرایط پیمانکاران مترو هم از معوقات خود شکایت دارند.

این مقام مسئول، یادآور شد: پرداخت دیون مترو را منوط به برنامه کلی شهرداری در این زمینه است، متروی تهران نیز به مانند دیگر قسمت‌های شهرداری معوقاتی به پیمانکاران دارد و شهرداری  معمولاً یک برنامه کلی برای پرداخت این دیون در نظر گرفته و ما نیز در انتظار هستیم تا معاون مالی و اقتصادی شهرداری برنامه خود را در این زمینه اعلام کند.

 مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطرنشان کرد: در هر صورت تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در بودجه سنواتی خود برای اقدامات سال جاری  بودجه مشخص دارند، ولی شورای شهر اصولا به صورت متمرکز ردیف بودجه‌ای به منظور پرداخت بدهی سال‌های گذشته مصوب می‌کند و این ردیف بودجه در اختیار معاونت اقتصادی و مالی قرار می‌‌گیرد و لذا، تا این زمان معاونت اقتصادی و مالی هنوز به ما رقمی اعلام نکرده‌ تا در سال جاری از دیون شرکت مترو چه میزان جبران خواهد شد.

 در حال حاضر مطالبات خالص پیمانکاران مترو نزدیک به 500 میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.