| کد خبر: 153886 |

میرلوحی خبر داد:

هشدار وزارت کشور برای افتتاح و بهره برداری زود هنگام خطوط جدید مترو

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای افتتاح خطوط جدید مترو به بیش از 5 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، از هشدار وزارت کشور به مسئولان شهری درباره افتتاح و بهره برداری زود هنگام خطوط جدید مترو خبر داد.

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای افتتاح خطوط جدید مترو به بیش از 5 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، از هشدار وزارت کشور به مسئولان شهری درباره افتتاح و بهره برداری زود هنگام خطوط جدید مترو خبر داد.

سید محمود میرلوحی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درخصوص مشکلات خطوط جدید مترو، گفت: در احداث خطوط مترو ، توجه به ایمنی، سیگنالی، واگن ها و فاصله میان تردد هر قطار از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین بی توجهی به این موارد و صرف احداث خطوط جدید نه تنها هیچ مشکلی از مدیریت شهری حل نمی کند؛ بلکه خود سبب افزایش معضلات شهری است.

وی با بیان اینکه درگذشته بارها نسبت به افتتاح و بهره برداری زود هنگام خطوط جدید مترو به مسئولان این حوزه هشدارداده شد، افزود: حتی وزارت کشور نیز اعلام کرد که درکنار نبود واگن به میزان کافی خطوط جدید از ایمنی لازم نیز برخوردار نیست، اما متاسفانه مسئولان دردوره گذشته با عجله خطوط جدید مترو را با اصرار افتتاح کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه بررسی های کارشناسی نشان از توقف فعالیت این خطوط داشت، تصریح کرد: باید اقدامات ایمنی درحوزه سیگنالی برای این خطوط انجام شود، ضمن اینکه درتلاش هستیم که تا به متروی تهران 2هزار واگن اضافه شود؛ بنابراین امیدواریم در سال 97 با همکاری دولت مشکل کمبود واگن حل شود.

میرلوحی با تاکید براینکه برای بهره برداری ازخطوط جدید مترو درحال حاضر واگن کافی وجود ندارد، گفت: حتی در خطوط موجود هم واگن به میزان کافی فعال نیست، بنابراین افتتاح خطوط جدید در شرایطی که نتوان تعداد قابل توجهی از مسافر را جابه جا کرد هیچ ضرورت و فایده ای ندارد، بنابراین تعطیلی و توقف فعالیت خطوط جدید با تشخیص و بررسی معاونت حمل و نقل شهرداری، کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر و وزارت کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو هزینه شد، افزود: شاید اگر با نگاه کارشناسی تری به ایجاد خطوط جدید مترو توجه می شد، به طور قطع از صرف هرگونه هزینه بی دلیل جلوگیری می شد، البته باید تاکید کرد که بیش از 5 هزار میلیارد تومان منابع برای راه اندازی خطوط جدید مترو لازم است.

میرلوحی با اشاره به اینکه درحال حاضر روزانه 2 میلیون مسافر با مترو جابه جا می شوند، تصریح کرد: به طور حتم با افزایش واگن می توان ظرفیت مترو در جابه جایی مسافر را به 5 میلیون نفر افزایش داد، ضمن اینکه هم اکنون هزار و سیصد واگن در مترو تهران فعال است؛ این درحالی است که برای جایه جایی 5 ملیون مسافر باید 2 هزار واگن دیگر نیز اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه سهم مترو از سفرهای درون شهری در حال حاضر بسیار کم است، گفت: هم اکنون روزانه 20 میلیون سفر در تهران انجام می شود، اما از این میزان تنها 2 میلیون نفر با مترو تردد می کنند؛ اگر سفرها با مترو افزایش پیدا کند؛ می توان تردد اتومبیل ها را ضابطه مند کرده و مباحث مربوط به آلودگی هوا را با جدیت پیگیری کرد.

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.