| کد خبر: 151951 |

دو آمار کاملا متفاوت از کارآیی مترو تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران روز گذشته طی گزارشی از وضعیت موجود و چشم‌انداز آتی این کمیسیون که در صحن ارائه داد، آمار متفاوتی از آنچه دو ماه قبل درباره سهم مترو از سفرهای درون‌شهری ارائه کرده بود را عنوان کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران روز گذشته طی گزارشی از وضعیت موجود و چشم‌انداز آتی این کمیسیون که در صحن ارائه داد، آمار متفاوتی از آنچه دو ماه قبل درباره سهم مترو از سفرهای درون‌شهری ارائه کرده بود را عنوان کرد.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، محمد علیخانی دیروز در صحن شورای شهر ضمن ارائه گزارشی از چشم‌انداز برنامه‌های آتی کمیسیون متبوع خود، تعداد سفرهای روزانه شهر تهران را ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر عنوان کرد و گفت: سهم مدل‌های حمل‌ونقل شهر تهراناز این میزان برای شبکه اتوبوسرانی ۲۱درصد، مترو ۱۸ درصد، تاکسی ۲۲ درصد، مینی‌بوس ۶ درصد و برای خودروهای شخصی ۲۶ درصد است. همچنین ۷ درصد به سایر مدل‌های حمل‌ونقلی اختصاص دارد. با تکیه بر این اعداد روزانه بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مترو را برای سفر درون‌شهری انتخاب می‌کنند. این در حالی است که وی کمتر از سه ماه قبل با انتشار گزارشی، انجام روزانه ۳ تا ۵/ ۳ میلیون سفر به‌وسیله مترو را آمار بزرگنمایی شده توصیف کرده و صحت آن را زیر سوال برده بود.

با حساب و کتاب وی که بر اساس تعداد قطارهای مترو و ظرفیت جابه‌جایی ۱۴ هزار نفری هر قطار انجام داده بود، سهم واقعی مترو از سفرهای روزانه درون‌شهری را ۲ تا ۵/ ۲ میلیون سفر عنوان کرد. با این وصف علیخانی دیروز دوباره به آمار ۳ تا ۵/ ۳ میلیون سفر روزانه با مترو استناد کرد که با توجه به تفاوت زیاد با آماری که خود آن را محاسبه کرده بود، سوال‌برانگیز شد. بدیهی است این عضو شورا از کیفیت صحت و سقم آمارها اطلاع دارد، اما ممکن است گزارشی که از سوی کارشناسان کمیسیون با استناد به اطلاعات بعضا اغراق شده دوره گذشته تهیه شده و در اختیار وی قرار گرفته است، این دقت را لحاظ نکرده باشد. سناریوی دوم هم این است که رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران یافته‌های جدید و دقیق‌تری به دست آورده که صحت آمار روزانه بیش از ۳ میلیون سفر با مترو را تایید می‌کند. هر چند او حین گزارش به این موضوع اشاره کرد که ممکن است ارقام اعلام شده در زمینه سهم مدهای حمل‌ونقلی خیلی دقیق نباشد.

 

 

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.