| کد خبر: 151871 |

اولویت‌های شهرداری افزایش واگن مترو

درحال‌حاضر پروژه‌های ترافیک و آلودگی هوا باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد، زیرا این موارد از معضلات حوزه شهری به شمار می‌رود.

تین نیوز

 

درحال‌حاضر پروژه‌های ترافیک و آلودگی هوا باید در اولویت برنامه‌های شهرداری باشد، زیرا این موارد از معضلات حوزه شهری به شمار می‌رود.

به گزارش روزنامه گسترش صمت، آلودگی هوا با توجه به مصرف بنزین‌های بدون سرب و تغییراتی که در این زمینه اعمال شده، وضع بهتری ایجاد کرده اما باز هم در این مورد با مشکل روبه‌رو هستیم.

ساخت‌وساز بی‌رویه‌ای در تهران انجام می‌شود؛ به عنوان نمونه مشاهده می‌شود در یک خیابان ۴ متری چندین برج بلند مرتبه ساخته می‌شود، شهرداری باید به‌طور جدی از این ساخت‌وسازهای بی‌رویه در تهران جلوگیری کند. به این موضوع اعتقاد داریم که در بخش ساخت‌وسازها و همچنین ترافیک باید تجدیدنظر شود.

دولت باید به تعهداتی که در بودجه مالی (به‌ویژه افزایش خطوط حمل‌ونقل عمومی) به آن اشاره شده، عمل کند. مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا شهروندان تهرانی را رنج می‌دهد. ترافیک بخش زیادی از وقت شهروندان تهرانی را هدر می‌دهد و شهر تهران را به یک پارکینگ بزرگ تبدیل کرده است.

ما باید در برنامه‌ای منسجم به این سمت برویم که خودروها استانداردتر و سوخت باکیفیت بهتر باشد و تسهیلات و حمایت‌هایی از جانب دولت به شهرداری‌ها ارائه شود که بتوان خودروهای فرسوده را از رده خارج و خودروهای جدید وارد کرد، از این طریق می‌توان آلودگی را که یکی از مهم‌ترین چالش‌های تهران است به کمترین میزان رساند. بحث‌های فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی بخش بزرگ دیگری از چالش‌های پایتخت را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این تهران محدودیت‌های اداری قابل‌توجهی دارد. مردم باید در طول روز برای انجام کارهای کوچک اداری به مرکز شهر بیایند، در حالی که همین مسئله را می‌توان در همان محله‌ها حل‌وفصل کرد. شفافیت مالی، مناسبات اقتصادی و قراردادهایی که در این کلانشهر منعقد می‌شود، یکی دیگر از چالش‌های این شهر است.

شهرداری باید برای رفع این مسئله تلاش زیادی انجام دهد تا به شیوه‌ای مناسب پاسخگوی مطالبات مردم باشد. به نظرم راهکارهای مختلفی را می‌توانیم ارائه دهیم. در بحث حمل‌ونقل عمومی و ریلی که بسیار مورد تاکید است باید بتوانیم تجهیزاتی را فراهم کنیم که ورود دولت را می‌طلبد؛ از کمک بلاعوض تا وام‌های مناسب و تبصره ماده ۱۳ درباره حمل‌ونقل عمومی و... تا شهرداری با افزایش واگن‌های مترو آن فاصله را به حداقل برساند. با افزایش واگن‌ها این موضوع عملی است و در این حوزه می‌توان کارهای خوبی انجام داد.

 

عزت‌الله یوسفیان‌ملا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی


 

منبع: روزنامه گسترش صمت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.