| کد خبر: 151645 |

مدیر پروژه مترو خط 8 عنوان کرد

◄ کمیسیون ویژه‌ نواقص خط 8 مترو را بررسی می‌کند

مدیر پروژه مترو خط هشت از تلاش برای ایمن‌سازی مسیر مترو فرودگاه امام خمینی(ره) با قرار دادن تجهیزات ایمنی خبر داد.

تین نیوز

مدیر پروژه مترو خط 8 از تلاش برای ایمن‌سازی مسیر مترو فرودگاه امام خمینی(ره) با قرار دادن  تجهیزات ایمنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدقوام‌الدین حسینی با اشاره به محدودیت زمان فعالیت قطار در مسیر مترو فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار کرد: با وجود راه‌اندازی خط هشت مترو  با بیش‌ترین تجهیزات، اما در برخی موارد این خط بایستی به تجهیزات بیشتری مجهز شود که به دلیل عملیات فنی، ناگزیر این خط مانند خطوط جهانی نمی‌تواند خدمات رسانی 24 ساعته داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شروط وزارت‌ راه برای بهره‌برداری از خط 8 مترو تامین شده است یا خیر، گفت: در حال ایجاد فضای ایمن بین بزرگراه و مسیر خطوط مترو هستیم و به‌منظور ایمنی هرچه بیشتر و جلوگیری از ورود خودروها به مسیر ریل از نیوجرسی و یا سازه‌های بتنی در این عملیات استفاده می‌شود.

حسینی با بیان این‌که «رفع نواقص داخل تونل‌ها نیز در حال برطرف شدن است»، تصریح کرد: زمان تحویل قطعی مسیر تا به امروز مشخص نیست و این کار بستگی اقدام شرکت ساخت مترو خواهد بود.

مدیر پروژه خط مترو فرودگاه امام خمینی(ره)، تاکید کرد: قرار است تا کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی و اعلام پایان رفع نواقص در مسیر مترو خط 8 تشکیل شود و در این کمیسیون، پایان زمان عملیات اعلام شود، اما زمان آن تا به این تاریخ به ما ابلاغ نشده است.

پیش از این ناصر امانی مترو فرودگاه امام‌خمینی(ره) را کامل‌ترین مسیر در مترو تهران دانسته و گفته بود: مشکلی در مترو خط هشت وجود ندارد و لذا بهره‌برداری از این خط در حال انجام است.

معاون برنامه‌ریزی شهردار سابق با جانبداری از ساخت و راه‌اندازی مترو در مسیر فرودگاه امام‌خمینی(ره)، گفت: زیرساخت‌ها در این مسیر کامل است و به همین دلیل به بهره‌برداری رسید.

امانی در واکنش به ایرادات فنی عنوان شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در جلوگیری از بهره‌برداری از این خط، یادآورشد: ایراداتی که وزارت‌راه و شهرسازی به آن استناد کرده بر عهده شهرداری سابق نیست، زیرا ساخت مسیر ریلی توسط وزارت راه سابق در دولت دهم صورت گرفت و لذا از این رهگذر قصوری متوجه شهرداری نیست.

امانی افزود: نزدیکی بیش از اندازه ریل به جاده در طول مسیر این نگرانی را نزد کارشناسان وزارت‌راه  ایجاد کرده که ایمنی در ساخت و ریل گذاری مترو خط 8رعایت نشده که شهرداری پذیرفت تا با همکاری با وزارت‌راه ایمن‌سازی را برعهده بگیرد اما این کار از وظایف شهرداری نیست.

معاون برنامه‌ریزی شهردار سابق اما در دفاع از مافوق خود به این مهم اشاره نکرد که  مترو خط 8به دلیل حجم بالای کاستی‌ها تنها چند ساعت در روز اقدام به جابه‌جائی مسافر می‌کند و این در حالی است که مترو در مسیر ترمینال‌های اتوبوسرانی و هوائی در سراسر جهان به صورت 24 ساعته مشغول به کار است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهردار سابق تهران با حفر تونل و راه‌اندازی تنها چند ایستگاه در طول مسیر چند کیلومتری، بر این باور بود که خطوط مترو تهران را تکمیل و تحویل داده است و به گفته کارشناسان شهری، این سیاست، مشکلات عدیده‌ای را در آینده ایجاد خواهد کرد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.