| کد خبر: 150535 |

خط ٧و٨ موقتا تعطیل می‌شود

این خطوط را برای دوره‌ای موقت تعطیل می‌کنیم تا این ایرادات برطرف شود چراکه حفظ جان شهروندان و ایمنی این خطوط مهم‌تر از هر مسئله‌ای است

تین نیوز

«در رابطه با ایمنی بعضی از خطوط مترو اعضای شورای شهر و وزارت کشور ایراد گرفتند و به‌همین‌دلیل تیم فنی تشکیل دادیم این موضوع را بررسی کنند که به احتمال قوی نتیجه بررسی‌ها این است که این ایرادات وارد است و اگر وارد باشد ما این خطوط را برای دوره‌ای موقت تعطیل می‌کنیم تا این ایرادات برطرف شود چراکه حفظ جان شهروندان و ایمنی این خطوط مهم‌تر از هر مسئله‌ای است». این بخشی از گفته‌های نجفی شهردار تهران درباره موضوعات مرتبط با ایمنی در خطوط تازه‌افتتاح‌شده مترو است. نجفی این صحبت‌ها را در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت‌دولت اعلام کرد. 

به گزارش شرق، شهردار تهران که چند هفته‌ای است پس از شروع فعالیتش در شهرداری تهران در جلسات هیئت‌دولت هم حاضر می‌شود، روز گذشته در جریان جلسه هیئت‌دولت در پاسخ به خبرنگاران همچنین اعلام کرد حجم ٣٠ هزار میلیاردی بدهی‌های شهرداری تهران به اندازه‌ای نیست که بتوان در کوتاه‌مدت آنها را کنترل کرد.  

محمدعلی نجفی درباره تغییر مدیران در شهرداری نیز گفت: نمی‌توان گفت در هیچ دستگاهی از فردا هیچ‌کس را عوض نمی‌کنیم؛ چراکه این جریانی مستمر است و اگر عمر مدیریت مدیران چهار سال باشد به این معنا است که هر سال ٢٥ درصد از مدیران باید تغییر کنند. بعضی از مدیران آقای قالیباف مدیران خوبی بودند و از نظر خط سیاسی نیز الزاما طرفدار آقای قالیباف نبودند. یکی از اولویت‌های من برای انتخاب نیرو این است که از بدنه شهرداری باشند؛ چه اصلاح‌طلب و چه غیراصلاح‌طلب که فکر می‌کنم این روش درستی است.

شهردار تهران تأکید کرد: بزرگ‌ترین گلایه کارکنان شهرداری در دوران مدیریت قبلی این بود که اکثریت قریب ‌به اتفاق مدیران رده‌بالای شهرداری از بیرون شهرداری منصوب می‌شدند، بنابراین به نظر من ایرادی ندارد کسی که در زمان آقای قالیباف در سمت پایین‌تری بوده، اما عملکرد مثبتی داشته، حالا ارتقا پیدا کند.

شهردار تهران به نتایج مثبت جلسه خود با وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت اشاره کرد و گفت: در هر دو جلسه تصمیم‌گیری شد که کمیته مشترکی ایجاد شود تا ارقام به‌طور دقیق اعلام شود و ارقامی که مورد تأیید طرفین است، استخراج شود که این کار مدتی طول می‌کشد. جلسه‌ با آقای نوبخت از این جهت مورد اهمیت بود که اولا در رابطه با ردیف‌های بودجه‌ای و سهم شهرداری در قانون بودجه سال جاری بحث شد و آقای نوبخت قول دادند به‌موقع پرداخت شود. درعین‌حال درباره احکام بودجه‌ای سال‌های قبل در رابطه با استفاده شهرداری از فاینانس صحبت شد و باز ایشان قول دادند امسال این موارد به جریان بیفتد.

نجفی با اشاره به مطرح‌شدن مباحثی درخصوص بلیت مترو و تغییرات احتمالی در سهم پرداختی دولت، مردم و شهرداری، افزود: دراین‌باره نیز قرار شد دولت یا به صورت نقدی یا به صورت اوراق، سهم خود را پرداخت کند.

به گزارش «شرق»، شهردار تهران سه‌شنبه عصر هم برای اولین بار دیدارها و جلساتی را در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون شوراها داشت. نجفی در کمیسیون شوراها هم درباره شرایط مالی شهرداری تهران و به‌خصوص بدهی ٣٠ هزار میلیاردی شهرداری تهران که بخشی از این بدهی‌ها به سیستم بانکی است، صحبت کرد.

نجفی موضوع مطالبات شهرداری از محل درآمد ناشی از جریمه‌های رانندگی را هم در کمیسیون شوراها مطرح کرد و گفت: درآمد ناشی از جریمه‌های رانندگی یکی از منابع پیش‌بینی‌شده برای درآمد شهرداری‌هاست که متأسفانه به حساب شهرداری واریز نشده و ما پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار تهران همچنین در این جلسه عدول ساخت‌وسازها از طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران را از دلایل بی‌قوارگی پایتخت دانست و گفت: صدور دو بخش‌نامه اخیر در زمینه ساخت‌وسازها برای توقف این شیوه‌های غلط بوده است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. نمایندگان مجلس هم در این جلسه دغدغه‌های خود درباره شهر تهران و شهرداری تهران و موارد مرتبط با ترافیک، آلودگی هوا، پرداخت‌های بی‌دلیل شهرداری در دوره قبل و لزوم پیگیری تحقیق ‌و تفحص از شهرداری را که پیش‌تر در مجلس رأی نیاورد، مطرح کردند. محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در قالب پیشنهادی خواستار تشکیل کمیته مشترک راهبردی میان کمیسیون تخصصی شوراها و شهرداری تهران برای حل مشکلات کنونی پایتخت شد.

 

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.