| کد خبر: 148129 |

◄ جزئیات پروژه‌های مشترک با «آلستوم» برای کاهش بار ترافیکی تهران

نماینده رسمی شرکت آلستوم فرانسه در ایران از افزایش زمنیه‌های همکاری با حمل‌ونقل شهری با ایران خبر داد.

تین نیوز

نماینده رسمی شرکت آلستوم فرانسه در ایران از افزایش زمنیه‌های همکاری با حمل‌ونقل شهری با ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ینسنت دورت با اشاره به گسترش همکاری در بخش‌های ریلی با طرف‌های ایرانی، اظهار کرد: شرکت آلستوم تنها در زمینه تراموا و مترو فعالیت نداشته بلکه در تمامی سطوح ریلی قصد دارد در ایران به ارائه خدمات بپردازد.

وی  افزود: آلستوم در ابتدا با پیشنهاد ایجاد مسیر تراموا در منطقه 12 شهرداری تهران علاقه‌مندی خود به کاهش بار ترافیکی در تهران را به مدیریت شهری اعلام کرده و تا حد زیادی نیز موافقت شهردار وقت را برای اجرای این طرح جلب کرده بود، زیرا تجربه موفق این اقدام در فرانسه موجب آرامش بیشتر در شهرهای این کشور شده است.

نماینده رسمی شرکت آلستوم فرانسه در ایران با بیان این مطلب که «از سال گذشته بود که با ارائه پیشنهاد به شهرداری کلان‌شهرهای ایران، تلاش خود را در همراهی به منظور کاهش ترافیک و آلودگی آغاز کردیم»، تصریح کرد: متقارن با این اقدامات از دولت فرانسه نیز انتظار می‌رفت، مباحث تامین منابع مالی را به خوبی رصد کرده و به سرانجام برساند.

به گفته وی، علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شد، یکی از موضوعاتی که با آن مواجه شدیم مقارن شدن تلاش‌های ما با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، که هر دوی این موضوعات به‌نوعی در کم‌رنگ شدن به‌سرانجام رساندن پروژه تراموا و یا قطار شهری در تهران شد، زیرا شروع مجدد و یادآوری آن‌چه در خصوص آن صحبت شده بود، نیاز به زمان دارد.

وینسنت دورت با تاکید بر این‌که در چارچوب پیگیر تامین منابع مالی که یک بانک فرانسوی قرار است با آلستوم در ایران همراهی داشته باشد، مذاکرات خود را به منظور توسعه همکاری با شرکت‌های مختلف ایرانی دنبال کردیم، گفت: با انتقال دارائی به ایران پروژه‌هایی که از پیش قرارداد آن منعقد شده وارد فاز اجرائی می‌شود.

وی با اظهار امیدواری از همراهی شهرداری و شورای شهر جدید تهران برای اجرای طرح‌های ترموا و قطار شهری، ابراز داشت: درخواست اولیه اجرای پروژه‌های ریلی در ایران توسط شرکت آلستوم از سوی شهرار سابق ارائه و از سوی معاون وی در صنایع  ریلی دنبال شد، اما شورای شهر گذشته در ابتدا از پذیرش آن چندان استقبال نکرد.

نماینده رسمی شرکت آلستوم فرانسه در ایران با اشاره به ناهماهنگی میان شورای چهارم شهر و شهرداری تهران، یاداور شد: این مهم باعث شد تا این شرکت در گذراندن موارد اداری به جهت نزدیک شدن به مرحله اجرا، با چالش مواجه شود.

وینست دورت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که ناهماهنگی باعث ایجاد یکسری سوء‌تفاهم‌ها بین دست‌اندرکاران شد، گفت: به دلیل ناآگاهی بعضا مشکلاتی  رقم خورد که ما را به تعجب واداشت که چگونه است  پروژه‌ای با این عظمت مورد‌بحث قرار گرفته باشد و میان شورای‌شهر و شهرداری تهران هماهنگی وجود نداشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره تلاش خود به‌منظور معرفی پروژه‌های جدید به اعضای شورای شهر برای کاهش بار ترافیکی تهران افزود: قرار است طی مفاهمه‌ای میان آلستوم و شهرداری و شورای‌شهر تهران برای بار دوم به معرفی طرح بپردازیم تا بستر اجرای کار هرچه سریع‌تر فراهم شده و طرح حمل‌ونقلی در منقه 12 تهران وارد فاز اجرائی خود شود.

نماینده شرکت آلستوم فرانسه در ایران، شروع به کار شورای جدید و مکاتبه با برخی از اعضای آن را به فال نیک گرفت و گفت: اما آن‌چه مهم است این‌که تاکنون استارت شروع مذاکره زده نشده است.

وینسنت دورت با تقدیر از توجه خوب مدیریت شورای‌شهر تهران به جهت تکمیل و ساخت مترو تهران، تصریح کرد: مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی در میان دیگر کشورها به عنوان «پدرمترو» ایران شناخته می‌شود  و ما نیز آینده خوبی را برای بخش ریلی حمل‌ونقل تهران با حضور فرزند ایشان در شورای‌شهر آرزو داریم.

وی  با اشاره به ارتباط خوب وزیر راه و شهرسازی ایران با بخش حمل‌ونقل، خاطرنشان کرد: در دیداری که در سفر دکتر آخوندی با مسئولان آلستوم صورت گرفت حسن نیت وی برای تغییرات بزرگ در بخش حمل‌ونقل ایران به خوبی برای کشور ما نمایان شد، ایشان حمایت خوبی به جهت ایجاد خطوط ریلی با نمایندگی آلستوم در ایران داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.