| کد خبر: 146494 |

قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران عنوان کرد

◄ متروهای دنیا ۱۸ کاربری دارند، متروی ایران، ۲ کاربری

هر ایستگاه مترو می‌تواند ۱۸ کاربری داشته باشد که یکی از این کاربری‌ها، پدافند غیرعامل است. اما متروی تهران دو کاربری بیشتر ندارد

تین نیوز

قائم‌مقام شرکت بهره‌برداری متروی تهران معتقد است که «برای رسیدن به سطح ایده‌آل در مدیریت حوادث مترو، باید به سازمان‌دهی نیروی انسانی، تأمین تجهیزات و ارتقای دانش فنی توجه بیشتری شود.» 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری و تحلیلی تین‌نیوز به نقل از هفته‌نامه حمل‌و‌نقل علی عبدالله‌پور  با بیان این‌که در سال‌های اخیر، پمپ‌ها و دستگاه‌های خوبی برای امدادرسانی در مترو تهیه شده است افزود: اما این کافی نیست و باید به سمت تکامل بیشتر تجهیزات هم در بعد کاری و هم در بعد امدادی حرکت کرد. 

عبدالله‌پور گفت: ارتقای دانش فنی یکی از ارکان ایمنی در مترو است. دانش فنی، هم با آموزش آکادمیک و هم با تجربه به دست می‌آید که خوشبختانه اکنون نیروهای متخصص و باتجربه‌ای در این بخش دارند.

او اضافه کرد: همچنین، سازمان‌هایی چون آتش‌نشانی و اورژانس باید تجربه و تجهیزات امدادرسانی در فضای خاص مترو را داشته باشند. البته تاکنون، جلسات هماهنگی و مانورهای عملیاتی زیادی بین مترو و این سازمان‌ها برگزار شده، اما باید باز هم سطح این آمادگی‌ها و به‌خصوص تجهیزات موردنیاز ارتقا یابد.

او در پاسخ به این سؤال که «آیا ایستگاه‌های متروی تهران قابلیت پدافند غیرعامل را دارند؟» گفت: به‌طورکلی، هر ایستگاه می‌تواند ۱۸ کاربری داشته باشد که یکی از این کاربری‌ها، پدافند غیرعامل است. اما متروی تهران دو کاربری بیشتر ندارد؛ یکی انتقال مسافر و دیگری فضای تجاری و ۱۶ کاربری دیگر از جمله پدافند غیرعامل در آن دیده نشده؛ به‌جز ایستگاه قیطریه که برای پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده و قیمت تمام‌شده ایستگاه بسیار بالا رفته است. اگر بخواهیم ایستگاه‌های متروی ما چنین کاربری‌ داشته باشد، باید نهادهای دیگری روی آن سرمایه‌گذاری کنند؛ نه شرکت مترو.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.