| کد خبر: 145425 |

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران:

تغییر مدیران شهرداری تا دو هفته آینده/ تأمین 3 هزار واگن برای مترو

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: با بررسی‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت مسافر در مترو و کاهش فاصله قطارها به 3 هزار واگن برای مترو نیاز است.

تین نیوز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: با بررسی‌های انجام شده برای افزایش ظرفیت مسافر در مترو و کاهش فاصله قطارها به 3 هزار واگن برای مترو نیاز است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس ، علی اعطا پس از چهارمین جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه بعدی شورای شهر شهردار تهران برای قرائت سوگندنامه حضور پیدا می‌کند و محمدعلی نجفی روز سه‌شنبه 10 صبح در جلسه علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

اعطا بیان داشت: در حوزه حمل‌ونقل عمومی توانایی افزایش ظرفیت مترو از 2 میلیون نفر سفر به 5 تا 6 میلیون نفر سفر وجود دارد و می‌توان فواصل قطارها را به 2 دقیقه رساند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته اگر 3 هزار واگن برای مجموعه مترو تهیه شود قطعاً می‌توان فاصله ورود قطارها را به ایستگاه کاهش داد و ظرفیت جابه‌جایی مسافر نیز افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش افزود: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا در روزهای اخیر از خطوط مترو به ویژه خط 7 بازدید کرده و مشکلات ایمنی آن را بررسی کردند.

اعطا بیان داشت: کمیسیون محیط زیست نیز در این روزها طرح جامع کاهش آلودگی هوا را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در موضوعات‌ بهداشت، ایمنی و مدیریت بحران در کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورا مورد توجه بسیار قرار گرفته است چرا که در دوره‌های قبلی از این ظرفیت کمتر استفاده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش درباره انتقاد بعضی از اعضای شورا به حضور خبرنگاران و عکاسان اظهار داشت: نگاه شورای پنجم با رسانه‌ها همراهی و دوستانه است.

اعطا افزود: جلسات اعضای شورای شهر با نمایندگان مجلس به صورت مداوم برگزار خواهد شد و در آینده نیز جلسه‌ای با دعوت از نمایندگان مجلس خواهیم داشت.

وی درباره عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: در حال تهیه گزارش وضعیت شهر تهران که بیش از این وعده آن داده شده بود هستیم و شورا بر مؤلفه ضرورت در برنامه‌ریزی برای سفرهای خارجی در شهرداری نیز حساس است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در ابتدا میثاق‌نامه برای شهردار مطرح شد و پس از آن سوگندنامه را تصویب کردید، گفت: در کنار میثاق‌نامه، تفاهم‌نامه نیز در جلسات شورا مطرح شد با توجه به اینکه میثاق‌نامه یک‌طرفه بود و تفاهم‌نامه دو طرفه است پس از برگزاری چندین جلسه و تبادل‌نظر نهایتاً اعضا به این نتیجه رسیدند که شهردار سوگندنامه‌ای را در آغاز شروع به کار خود قرائت کند.

اعطا افزود: علت اینکه این سوگندنامه به تعویق افتاد این بوده که شهردار نمی‌توانست پیش از اینکه وزیر کشور حکمش را ابلاغ کند نسبت به قرائت سوگندنامه اقدام کند و این اتفاق باید بعد از صدور حکم می‌افتاد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چگونه قصد تأمین 3 هزار واگن را دارید، گفت: شورا از تمام امکانات موجود از جمله ظرفیت‌های دولت و مجلس کمک دریافت می‌کند و قطعاً دیگر حوزه‌ها نیز برای تأمین نیازهای اساسی شهر تهران با مدیریت شهری همکاری خواهند داشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، گفت: احتمالاً تا 2 هفته آینده تغییراتی در سطوح بالای مدیریت شهرداری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.