| کد خبر: 143865 |

تنها راه رفع آلودگی هوای تهران مترو است

رئیس منتخب شورای پنجم شهر تهران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره آلودگی هوای تهران گفت: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران کشیده شده است.

تین نیوز

 رئیس منتخب شورای پنجم شهر تهران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره آلودگی هوای تهران گفت: زحمات زیادی برای رفع آلودگی هوای تهران کشیده شده است.

همچنین تنها راه ممکن برای رفع ترافیک شهری، جایگزین کردن راه آهن شهری برای کلانشهر تهران است.محسن هاشمی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: ما باید 12خط مترو داشته باشیم و 10میلیون نفر را با این روش جا به جا کنیم، 5میلیون نفر هم با اتوبوس جابه جا می شوند که مجموعا 15میلیون نفر می شود که می تواند حجم ترافیک را به طور چشمگیری کاهش دهد.

به گفته هاشمی، در بخش اتوبوسرانی باید این شبکه را بر مترو عمود کرد که برای رسیدن به این مرحله، باید بین 7تا 9هزار اتوبوس به شبکه ناوگان اتوبوسرانی اضافه و 3هزار واگن داشته باشیم، ما هم اکنون تونل و ریل ها را ساخته ایم اما واگن نداریم که افزایش واگن می تواند زمان رسیدن قطارها را به 3دقیقه کاهش دهد. او ادامه داد: ما براساس قوانین موجود می خواهیم در تهران سیستم حمل ونقل کارایی داشته باشیم.

این منتخب ریاست پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود: یک سری از نظارت ها توسط مردم صورت می گیرد و مردم از طریق تماس با شهرداری، مشکلات شهری را اطلاع رسانی می کنند، به طور مثال آلودگی صوتی، دستفروشی و ساخت وساز غیرمجاز به ترتیب 3مورد از مهم ترین شکایت های مردمی است. او گفت: یک سری از شکایت ها هم مربوط به فساد داخلی در شهرداری است که باید رسیدگی شود، بنابراین نظارت در شورای پنجم باید جدی تر از شورای چهارم دنبال شود. هاشمی تأکید کرد: یکی از کارهایی که در شورای پنجم دنبال می کنیم، شفاف سازی قانون شهرسازی است، تفصیل پذیری قانون باید رفع و شفافیت بر قانون حاکم شود.

 

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.