| کد خبر: 143774 |

روایت بروجردی از نتیجه بازدید آیت‌الله هاشمی از متروی پکن

بروجردی نتایج بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از متروی پکن در چین را روایت کرد.

تین نیوز

بروجردی نتایج بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از متروی پکن در چین را روایت کرد.

 

علاءالدین بروجردیدر خصوص لزوم تامین منابع مالی برای توسعه شبکه ریلی کشور، اظهار داشت: کشور منابع مالی محدودی دارد و این یک واقعیت است که در کشور با آن مواجه هستیم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های برون مرزی، بیان کرد: استفاده از منابع مالی خارجی در بسیاری از تحلیل‌ها و نظرات به عنوان یک نکته منفی تلقی می‌شود در حالیکه کاملا غلط است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 3 سال و 3 ماه در چین بودم، ادامه داد: زمانی که قرار بود مترو ساخته شود و دنبال خرید واگن بودیم، قرعه به نام چینی‌ها افتاد، به این جهت که قیمت واگن، یک دهم قیمت اروپایی‌ها بود.

روایت بروجردی از سفر آیت‌الله هاشمی به چین برای خرید واگن‌های مترو از چین

بروجردی با بیان اینکه در آن زمان قیمت واگن‌های اروپایی 2 میلیون دلار و واگن‌های چینی 200 هزار دلار بود، متذکر شد: واگن‌های کره‌ای 800 هزار دلار و واگن‌های ژاپنی یک میلیون و 200 هزار دلار قیمت داشت.

وی افزود: در آن زمان آقای هاشمی (رحمه الله علیه) به چین تشریف آوردند و پس از سوار شدن بر مترو چین و شهر پکن فرومودند، مگر این مترو چه مشکلی دارد که 5 برابر پول باید به اروپایی‌ها بدهیم، پس از آن دستور دادند که هر دو خط را به چینی‌ها بدهند که بعداد فاینانس کردند و این کار انجام شد.

لزوم جذب سرمایه خارجی برای توسعه شبکه ریلی کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چین به عنوان کشوری که همه تکنولوژی‌ها و امکانات زیادی را در اختیار دارد، ساخت متروی شانگهای را به فرانسوی‌ها محول کرد، این اقدام به این معنا نیست که چینی‌ها در ساخت مترو ناتوان هستند.

بروجردی با بیان اینکه باید این هنر را داشته باشیم که با توجه به محدودیت‌های داخلی برای توسعه شبکه ریلی سرمایه خارجی را جذب کنیم، اظهار داشت: در مورد راه آهن برقی تهران - مشهد یا راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان به طور ویژه چین صحبت شده است.

آخوندی در خرید هواپیماهای جدید نشان داد توان تحمل فشارهای سیاسی را دارد

این نماینده مجلس با بیان اینکه بر اساس چشم انداز باید به کشور اول منطقه تبدیل شویم ولی هنوز قطار سریع السیر نداریم، بیان کرد: این کار باید انجام شود و خوشبختانه آقای آخوندی از جمله وزرایی هستند که شجاعت اتخاذ تصمیمات پر ریسک دارند و توان تحمل تبلیغات سوء و فشارهای سیاسی دارند که نمونه آن نیز خرید هواپیماهای جدید بود.

خرید هواپیماهای جدید یک ضرورت جدی و ملی بود/ فقط پولدارها سوار بر هواپیما نمی‌شوند

وی با بیان اینکه خرید هواپیماهای جدید یک ضرورت جدی و ملی بود ، افزود: این تصور غلط است که بگوییم فقط پولدارها سوار بر هواپیما می‌شوند زیرا همین که اکثر حجاجی که به سفر حج مشرف می‌شوند، از افراد معمولی جامعه هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: از خاکریز مهمی پس از برجام عبور کردیم و حداکثر استفاده را باید با حداکثر شتاب ببریم و حرکت کنیم.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.