| کد خبر: 142157 |

نیاز متروی پایتخت به هزار دستگاه واگن

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متروی تهران برای خدمات رسانی بهتر به هزار دستگاه واگن نیاز دارد بر لزوم همکاری بیشتر دولت با شهرداری تاکید کرد.

تین نیوز

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متروی تهران برای خدمات رسانی بهتر به هزار دستگاه واگن نیاز دارد بر لزوم همکاری بیشتر دولت با شهرداری تاکید کرد.

مجید کیان پور با بیان اینکه متروی پایتخت برای خدمات رسانی بهتر به هزار دستگاه واگن نیاز دارد، گفت: آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی پایتخت است که ایجاد خطوط مترو و همچنین رفع کمبود واگن می تواند نقش موثر و مهمی در کاهش آن داشته باشد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در پایتخت به ویژه مترو، افزود: مترو یکی از اساسی ترین نیازهای کلانشهر تهران بوده و خدمات رسانی این وسیله نقلیه پاک به شهروندان بخشی از مشکلات عمده تهران مانند ترافیک، آلایندگی هوا، صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی را مدیریت می کند این در حالی است که کمبود واگن و تاخیر قطارها برای مسافران و شهروندان به معضل تبدیل شده است.

تردد روزانه بیش از سه میلیون نفر با متروی تهران

وی با یادآوری تردد روزانه بیش از سه میلیون نفر با متروی پایتخت، گفت: مترو باید در دسترس، ایمن و ارزان باشد و متناسب با میزان مسافت سفر و تعداد مسافر طراحی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه فاصله گذر قطارها باید کم شود تا حس رضایتمندی مسافران افزایش یابد، ادامه داد: شرایط مطلوب در ارایه خدمات بهینه مانند افزایش واگن های مترو، سرعت بخشی به توسعه پروژه های مترو تمایل مردم به استفاده بیشتر از مترو و در نتیجه بهبود وضعیت هوا و کاهش سرسام آور ترافیک را به دنبال دارد.

عمر 300 دستگاه واگن متروی پایتخت به پایان رسیده است

وی با بیان اینکه عمر 300 دستگاه واگن متروی پایتخت به پایان رسیده است، گفت: زیرساخت های توسعه متروی پایتخت باید فراهم شده و به روزرسانی، رفع کمبود واگن و ایجاد مسیرها و خطوط جدید در دستور کار متولیان قرار گیرد.

افزایش حمل و نقل عمومی پایتخت نیازمند همکاری هماهنگ دولت و شهرداری

کیانپور افزایش حمل و نقل پاک را نیازمند همکاری هماهنگ دولت و شهرداری دانست و گفت: نقش دولت در بهبود وضعیت و فعال تر کردن صنعت مترو بسیار موثر است که باید در قالب پرداخت یارانه و تامین منابع مالی همکاری مناسبی را با شهرداری داشته باشد در واقع رسیدگی به وضعیت کمبود واگن بر عهده شرکت مترو و تهیه واگن بر عهده دولت است.

دولت سهم 50 درصدی خود برای توسعه متروی تهران را پرداخت کند

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید سهم 50 درصدی خود برای توسعه متروی تهران را پرداخت کند؛ می طلبد دولت دوازدهم توجه بیشتری به بهبود وضعیت متروی پایتخت داشته باشد زیرا تنها راهکار رفع آلودگی هوا بهبود و گسترش حمل و نقل عمومی است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.