| کد خبر: 141884 |

نقشه جدید متروی تهران +عکس

روز دوشنبه ( 16 مرداد ) فاز دوم از خط 8 متروی تهران ( شاهد- پرند ) افتتاح شد؛ خطی که حد فاصل شهر آفتاب ( نمایشگاه دائمی کتاب ) تا فرودگاه امام خمینی (ره)، به طول 28 کیلومتر است و به گفته کارشناسان چند ویژگی خاص دارد؛ اولین خط اکسپرس مترو حومه‌ای است که با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و قرار است 10 رام قطار ویژه با بدنه آلومینیوم در این خط فعال باشند. در کنار موارد یاد شده، معماری شاخص و فاخر این خط نیز قابل توجه است.

تین نیوز

روز دوشنبه ( 16 مرداد ) فاز دوم از خط 8 متروی تهران ( شاهد- پرند ) افتتاح شد؛ خطی که حد فاصل شهر آفتاب ( نمایشگاه دائمی کتاب ) تا فرودگاه امام خمینی (ره)، به طول 28 کیلومتر است و به گفته کارشناسان چند ویژگی خاص دارد؛ اولین خط اکسپرس مترو حومه‌ای است که با سرعت  120 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و قرار است 10 رام قطار ویژه با بدنه آلومینیوم در این خط فعال باشند. در کنار موارد یاد شده، معماری  شاخص و فاخر این خط نیز قابل توجه است.

شهرداری تهران از سال 91 تا کنون مشغول کاربر روی این پروژه بود و  پس از کش و قوس‌های فراوان برای تامین  بودجه وعده داده شده از سوی دولت، در نهایت با تامین منابع مالی از طرف شهرداری به اتمام رسید. حالا دیگر مسافران نمایشگاه بین المللی شهر افتاب، شهر واوان، فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند براحتی به شبکه متروی شهری متصل خواهند شد.

گفتنی است؛ 700 متر از پروژه زیر زمین کار شده و 18 زیر گذر برای تسهیل ساکنان شهرک‌های اطراف در نظر گرفته شده است. حالا دیگر مسیر 50 کیلومتری تهران پرند تنها در 34 دقیقه انجام خواهد گرفت.

resized_546402_784

resized_546403_219

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.