| کد خبر: 140278 |

رئیس شورای شهر اصفهان خبر داد:

انعقاد تفاهمنامه خط 1 و اجرای خط 3 مترو اصفهان با بنیاد مستضعفان

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: تفاهم‌نامه توسعه خط یک مترو و اجرای خط سوم با مشارکت بنیاد مستضعفان امضا شد.

تین نیوز

 رئیس شورای شهر اصفهان گفت: تفاهم‌نامه توسعه خط یک مترو و اجرای خط سوم با مشارکت بنیاد مستضعفان امضا شد.

رضا امینی پیش از ظهر شنبه در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت با اشاره به اینکه وضعیت حال حاضر حوضه آبریز زاینده رود بحرانی است و مسئولان باید نسبت به وعده‌های خود در خصوص این حوضه جامه عمل بپوشانند، اظهار داشت: اصفهان منتظر عملی شدن قول رئیس جمهور برای دائمی شدن جریان آب زاینده رود است.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل و راه اندازی کامل نظام یکپارچه شهرسازی و درآمدها در شهرداری اصفهان اضافه کرد: این طرح یکی از ضروری‌ترین و موفق‌ترین طرح‌های زیرساختی در خدمات اداری در حوزه شهرسازی و معماری و همچنین نظام درآمدی و مالی شهرداری است که پس از سال‌ها وعده عملیاتی شده است.

راه‌اندازی کامل نظام یکپارچه شهرسازی دست دلالان را از شهرداری کوتاه می کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان کاهش سفرهای غیرضروری شهری و همچنین شفافیت در محاسبات مالی را از مهم‌ترین مزایای نظام یکپارچه شهرسازی در اصفهان اعلام کرد و گفت: با این سامانه می‌توان دست واسطه‌ها را از نظام اداری شهرداری حذف کرد.

وی به بهره برداری از پروژه مشارکتی نگین شهر اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در زمینی به مساحت هفت هزار متر و زیربنای 21 هزار متر شامل 136 واحد شامل 123 واحد تجاری و 13 واحد دفتر کار به عنوان یکی از طرح‌های موفق مشارکتی که با قرارداد فی مابین شهرداری و یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان به سرانجام رسید هم نمونه‌ای از معماری زیبای ایرانی در خیابان چهارباغ بالا اجرا شد .

امینی تاکید کرد: همچنین با حفظ سردرب بنای تاریخی کارخانه قدیمی نساجی متعلق به علی و حسین همدانیان پیوند بین هویت معماری تاریخی و معماری امروزی را رقم زد .

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه توسعه خط یک قطار شهری و اجرای خط سوم با مشارکت بنیاد مستضعفان افزود: توسعه خط اول قطار شهری از ایستگاه قدس واقع در خیابان امام خمینی تا میدان استقلال به طول ۵.۴ کیلو متر و اجرای خط سوم قطار شهری به طول ۸.۸ کیلومتر از موارد درج شده در این تفاهم‌نامه است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با تعهد دولت از طریق فاینانس منابع خارجی به ارزش400 میلیون یورو و همچنین تعهد شهرداری در طول چهار سال آینده اجرا و به بهره‌برداری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.