| کد خبر: 140204 |

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران خبر داد:

◄ بهره‌برداری از مترو خط 8 منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره) تا پیش از پایان مردادماه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از نزدیک بودن بهره‌برداری از مترو خط 8 منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره) تا پیش از پایان مردادماه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از نزدیک بودن بهره‌برداری از مترو خط 8 منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره) تا پیش از پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  محمد احمدی‌بافنده در حاشیه مراسم افتتاح دهمین اتاق مادر و کودک که در ایوان انتظار پلازای میدان ولیعصر (عج) افتتاح شد، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف و مورد انتقاد ایوان انتظار، نبود اتاق مادر و کودک در راستای حمایت از مادران دارای کودکان خردسال و شیرخوار بود، لذا بر اساس  برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دهمین اتاق مادر و کودک در ایوان انتظار افتتاح و به نام مادر امام زمان (عج)، نرجس خاتون نام‌گذاری شده و افتتاح می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در جمع اصحاب رسانه با اشاره به این مطلب مهم که از این پس، مسافرانی که دارای فرزند خردسال و شیرخواره هستند می‌توانند از اتاقی که به این منظوربرای آنها آماده شده استفاده کنند، تصریح کرد: در این اتاق وسایل مختلفی ازقبیل شستشو و نظافت کودکان، گرم کردن شیر و غذای کودکان و محل خواب و استراحت کودکان در نظر گرفته شده که مادرانی که از این میدان پرتردد عبور می‌کنند، می‌توانند از این اتاق بهره ببرند.

به گفته احمدی بافنده، افتتاح خطوط در حال ساخت مترو بنا به تدابیر شهردار تهران قرار است تا پیش از پایان نیمه مرداد ماه به صورت آزمایشی افتتاح شود و به طور مشخص تست گرم خط 8 انجام شده و ایستگاه شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو شهر تهران در ادامه  با بیان این‌که «مقدمات شبانه‌روزی شدن برخی ایستگاه‌های خطوط یک و چهار در حال انجام است»،یادآور شد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا با شبانه‌روزی کردن برخی ایستگاه‌های خطوط یک و چهار و مسافرانی که قصد عزیمت به خارج از کشور را دارند بتوانند با استفاده از مترو بتوانند از خط یک و ایستگاه دروازه دولت به فرودگاه امام خمینی دسترسی پیداکنند.

وی با اشاره به این مطلب مهم که، در آینده نزدیک دو ایستگاه از خط هفت مترو هم از سوی شهرداری تهران آماده شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، ابراز داشت: ایستگاه تربیت مدرس و ایستگاه رودکی در منطقه 10 شهرداری مراحل پایانی تجهیز را می‌گذراننند که امید می‌رود به‌زودی در اختیار مردم به منظور استفاده قرار بگیرند.

احمدی بافنده، در پاسخ به برخی گلایه‌ها مبنی بر استفاده نامناسب مسافران از قطارهای مترو در برخی خطوط پرتردد از جمله 2 و 5،  نیز خاطر نشان کرد: بعد از 17 سال که از احداث خطوط مترو در تهران می‌گذرد هنوز مسافران نحوه استفاده و سوار و پیاده شدن را نزد خود نهادینه نکرده و این در حالی است که شهرداری تهران همه مدل فرهنگسازی به منظور استفاده مناسب از مترو را به انجام رسانده اما به نظر می‌رسد باید رسانه‌ها نیز به دلیل تاثیرگذاری خوب خود به یاری مدیریت شهری امده، مردم باید بدانند هل دادن مسافران و ازدحام افراد برای ورود و خروج از قطار بعضا حوادثی را به همراه دارد که برخی از آنها سازمان داده شده و مشکل ساز برای مسافران است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم در سوار وپیاده شدن به قطار، خاطرنشان کرد: شرکت مترو برای نصب کانترهای دریافت بار و ارائه کارت پرواز در ایستگاه‌ها منتهی به فرودگاه امام خمینی (ره)،  امادگی کامل دارد، به منظور جابه‌جائی بار مسافر با سازمان هواپیمایی کشور مذاکراتی صورت گرفته ،اما از آن‌جا که دریافت بار مسافر مسئولیت‌هایی را برای شرکت‌های هواپیمایی دارد هنوز پاسخ قاطعی دریافت نکرده‌ایم، مترو آمادگی آن را دارد که در صورت موافقت سازمان هواپیمایی کشور کانترهایی را در ایستگاه‌های منتهی به فرودگاه ایجاد کند که بار مسافر از آنها اخذ و کارت پرواز به آنها داده شود.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت حمایت از مادرانی که فرزند خردسال در سطح شهر به همراه دارند، تاکید کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام قطارهای این خط تامین کنید بعد این فرودگاه بین المللی است مسافران خارجی استفاده کننده ان ، باید کیفیت قطارهای این مسیر در شان مسافران باشد تا باعث جذب بیشتر گردشگر به کشورمان شود