سیاسی کاری ترمز متروی تهران را کشیده است
راه اندازی مترو تهران با اصرار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد، چرا که در ابتدای دهه60 دولت وقت مخالف اجرای این طرح بود وکشور با خزانه خالی و جنگ تحمیلی مواجه بود، با این وجود آیت الله هاشمی که ریاست مجلس را برعهده داشت تمامی تلاش خود را انجام داد تا احداث مترو را به سرانجام برساند.
راه اندازی مترو تهران با اصرار مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی آغاز شد، چرا که در ابتدای دهه60 دولت وقت مخالف اجرای این طرح بود وکشور با خزانه خالی و جنگ تحمیلی مواجه بود، با این وجود آیت الله هاشمی که ریاست مجلس را برعهده داشت تمامی تلاش خود را انجام داد تا احداث مترو را به سرانجام برساند.
به گزارش جماران؛ نخستین شهری که در کشورمان از خدمات مترو بهره مند شد تهران است، این شهر دو دهه پیش صاحب مترو به عنوان مهم ترین وسیله حمل و نقل سفرهای درون شهری شد، طرح اجرای مترو در تهران به ابتدای دهه 50 برمی گردد، در سال59 یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از حفاری های تونل های مترو از سوی شرکت فرانسوی مورد اجرا قرار گرفت، اما به دلیل آغازجنگ تحمیلی اجرای عملیاتی راه اندازی آن متوقف ماند، تا اینکه در سال 63 مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که آن زمان رئیس مجلس شورای اسلامی بود در نماز جمعه طرح راه اندازی مترو تهران را دوباره بر سرزبان ها آورد و یک سال بعد یعنی فروردین 64 هیئت وزیران طرح اجرای مترو تهران را به تصویب رساند و کار دوباره آغاز شد، تا اینکه نخستین مترو تهران در سال 1377 مورد بهره برداری قرار گرفت و یک سال بعد از آن نیز خط دوم مترو خدمات رسانی خود را آغاز کرد.
به دلیل اینکه مترو یک وسیله حمل و نقل دورن شهری است مدیریت آن از سوی شهرداری صورت می گیرد، طبق گفته بسیاری از کارشناسان شهرداری تهران در طول مدیریت 12ساله محمدباقر قالیباف اقدام چشم گیری در این حوزه انجام نشده است که شاید دلایل خاص خود را داشته باشد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.