| کد خبر: 137839 |

در گفت‌وگو با تین‌نیوز، عنوان شد:

◄ هنوز کار مطالعاتی مترو کرمان به پایان نرسیده است

معاون‌فنی شهردار کرمان مترو را یکی از پروژه‌های مصوب برای حل مشکل ترافیک در این کلان‌شهر دانست که در مرحله تحقیقاتی است.

تین نیوز

معاون‌فنی شهردار کرمان مترو را یکی از پروژه‌های مصوب برای حل مشکل ترافیک در این کلان‌شهر دانست که در مرحله تحقیقاتی است.
 
 به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سیف‌الهی با اشاره به این مطلب که هنوز کار مطالعاتی مترو کرمان به پایان نرسیده است، اظهار داشت: کار مطالعات مترو شهر کرمان در فاز شناخت است که با نهائی شدن آن، قطعا کار ساخت آن شروع خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: کار مطالعات مترو کرمان براساس نیاز سنجی و اولویت تراموا یا مترو در حال انجام است که هریک به نوبه خود بودجه مشخصی را نیاز دارد.

سیف‌الهی با بیان این نکته که، (تراموا، منوریل، مترو و L.R.T، از جمله گزینه‌های مطرح در مطالعات شرکت مترو کرمان است)، افزود: در حال حاضر با قطعیت نمی‌توان در خصوص اجرای پروژه مترو در کرمان نظر داد.
 
به گزارش تین‌نیوز، احداث قطار شهری کرمان به تصویب شورای شهر کرمان رسیده است و در صورت تصویب در مراجع قانونی بالادست و نیز تأمین اعتبارات لازم، ساخت آن در سال‌های آینده آغاز خواهد شد.

تعداد خطوط، مسیر و ابتدا و انتهای هر خط، نوع سامانه، ظرفیت، سرعت تجاری، طول، تعداد و موقعیت ایستگاه‌ها و سایر ویژگی‌ها پس از تصویب نهایی مشخص خواهد شد. با این حال محتمل‌ترین گزینه، خط شرقی - غربی، از ورزشگاه امام علی، واقع در انتهای غربی بلوار جمهوری و در نزدیک فرودگاه بین‌المللی کرمان تا میدان شهدا (فلکه مشتاقیه) است.
 
پس از بحث‌ها و تبادل نظرها سرانجام مترو و تراموا هردو با هم گزینه نهایی برای کلان‌شهرکرمان در نظر گرفته و  با ایجاد سازمان قطارشهری کرمان و حومه موافقت شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.