| کد خبر: 137795 |

واکنش اعضای شورای شهر به اسناد ناایمن بودن خط 7 مترو

اعضای شورای شهر در ادامه جلسه هفته گذشته که پیرامون بررسی ایمنی خط هفت مترو برگزار شد، سوالات خود را مطرح کردند.

تین نیوز

اعضای شورای شهر در ادامه جلسه هفته گذشته که پیرامون بررسی ایمنی خط هفت مترو برگزار شد، سوالات خود را مطرح کردند.

اقبال شاکری رییس کمیته عمران با بیان اینکه 60 درصد از پروژه‌های اجرایی در کشور از برنامه عقب بوده و یا افزایش هزینه دارند، گفت: من از همه پرسنل و مسئولان مترو تشکر می‌کنم اما جای این همه بحث نیست و بهتر است به جای ارائه گزارش‌ها و آمارهای مختلف به سوالات اصلی پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه دو سوال وجود دارد که باید مسئولان شهری آن را به طور شفاف پاسخ دهند، گفت: سیستم هواکش و تهویه بر اساس سرفاصله 50 دقیقه مناسب است؟ و سیستم کنترل و هشدار قابلیت‌های لازم را دارد؟

در ادامه رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه ما اعضا قسم خوردیم که منافع مردم را در شورا دنبال کنیم و حرف‌هایمان بر اساس اغراض شخصی نباشد، گفت: برخی‌ها می‌خواهند این عمل بزرگ را مخدوش کنند تا کار بزرگ دیده نشود.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرهای اعضای منتخب شورای پنجم گفت: هر موقع به طور رسمی شورای شهر تشکیل شد می‌توانند در مورد مسائل مختلف تهران حرف بزنند.

در ادامه علیرضا دبیر رییس کمیسیون بودجه با بیان اینکه دولت باید از مترو حمایت کند چرا که مترو ورشکسته شده است، گفت: بحث سیاسی نمی‌کنم اما باید شورای پنجم و دولت به مترو نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه دولت سهم خود را در موضوع بلیت‌های مترو نمی‌دهد، گفت: بر اساس قانون یک سوم پول بلیت باید توسط مردم، یک سوم توسط دولت و مابقی توسط شهرداری پرداخت شود اما می‌بینید که دولت سهم خود را نمی‌پردازد و وقتی هم می‌خواهیم سهم مردم را افزایش دهیم فرمانداری اجازه نمی‌دهد.

در ادامه احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل با بیان اینکه خط 7 مترو تنها خطی است که صددرصد به صورت مکانیزه ساخته شده است، گفت: برخی خواسته یا ناخواسته می‌خواهند کام مردم را تلخ کنند و با ایجاد شائبات یکی از بهترین خطوط مترو را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته 61 هزار نفر توسط خط 7 مترو جابجا شدند، گفت: این چه موضوعی است که اگر شهرداری وام بگیرد می‌گویند که شهر زیر بار قرض رفته؟ اگر برای پیشبرد اهدافش وام نگیرد می‌گویند بی‌عرضه است و می‌گویند شهر را فروخته، حالا در این میان دولت هم که کمک نمی‌کند.

دنیامالی در واکنش به سخنان سالاری مبنی بر قراردادهای دقیقه 90 شهرداری، گفت: کدام قرارداد؟ چرا شبهه‌ناک صحبت می‌کنید؟ اگر قراردادی هست بروید بزنید روی دیوار تا همه ببینند.

وی با بیان اینکه با قالیباف تسویه حساب سیاسی کنید نه با شهرداری با 60 هزار نیرو، گفت: مستندات را در مورد قراردادهای دقیقه 90 بیاورید.

به گزارش ایسنا، غلامرضا انصاری در واکنش به اعتراض دنیامالی، چند برگه را در مورد قرارداد دقیقه 90 شهرداری با قرارگاه امام رضا را به همگان نشان داد.

اسماعیل دوستی نیز پس از شنیدن تذکر حافظی با بیان اینکه چرا این اطلاعات را به ما که در کمیسیون حمل و نقل هستیم، نمی‌دهید گفت: شما حرف‌هایتان را با رسانه‌ها می‌زنید.

همچنین محسن سرخو رییس کمیته حمل و نقل نیز در واکنش به تذکر حافظی در مورد ناایمن بودن خط 7 با بیان اینکه نگرانی حافظی بحق است، گفت: اشکالات ظاهری در مترو قابل قبول است اما اشکالات و کاستی‌هایی که با جان مردم سر و کار دارد قابل قبول نیست.

همچنین مهدی چمران رییس شورای شهر نیز در واکنش به تذکر حافظی با بیان اینکه حافظی اصرار بر خواندن نامه داشت اما روال تذکر اینگونه نیست که شفاهی بیان شود، گفت: تذکر نباید شفاهی باشد و تذکر شفاهی جز مشوش کردن ذهن مردم ثمره دیگری ندارد.

وی در واکنش به درخواست حافظی مبنی بر در اختیار قرار دادن مستندات شهرداری، گفت: هر وقت شما نامه را به ما دادید، ما هم به شما می‌دهیم و اینگونه نیست که نامه‌ای را که مشخص نیست چه است در بیاورید و بخوانید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.