| کد خبر: 137764 |

اسناد حافظی برای ناایمن بودن خط 7 مترو

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن اشاره به اسنادی مبنی بر ناایمن بودن خط 7 مترو، این موارد را امروز در جلسه علنی شورا قرائت کرد.

تین نیوز

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن اشاره به اسنادی مبنی بر ناایمن بودن خط 7 مترو، این موارد را امروز در جلسه علنی شورا قرائت کرد.

رحمت‌الله حافظی صبح امروز در بررسی معایب خط هفت 7 با بیان اینکه برخی می‌گویند که من پزشک هستم و به این موارد آشنا نیستم، گفت: من پزشک هستم و جان افراد برایم مهم است و اینگونه نیست که به غیر از آجر، بتن و پول چیز دیگری درک نکنم.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو در 20 خرداد ماه افتتاح شد ادامه داد: دو روز قبل معاون عملیات ریلی خطاب به مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نامه می‌نویسد و می‌گوید: ورود مسافر به این خط با مخاطرات و ریسک زیادی روبروست به گونه‌ای که منجر به بحران می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز افتتاح مدیر مرکز فرمان به مدیرعامل بهره‌برداری مترو نامه می‌زند و می‌گوید شرایط خط 7 برای عملیات مسافرگیری ایمن نیست و تردد قطار باید آزمایشی و مانوری باشد، گفت: مدیر مرکز در نامه‌اش نوشته در صورت مشکل، امداد غیرممکن خواهد بود و رونوشت نامه به سازمان بازرسی و حراست شهرداری نیز ارسال شده و در این بین نامه‌ای دارم که نشان می‌دهد مهندس کیفیت و ایمنی مترو دو روز قبل از افتتاح اعلام می‌کند با توجه به اینکه تست گرم در 17 خرداد انجام شده الزامات مورد نیاز برای اجرایی شدن جدول زمان‌بندی وجود ندارد و امکان بهره‌برداری ایمن خط محقق نشده است.

حافظی با بیان اینکه در این نامه‌ها چند مورد لازم به ذکر است، گفت: سیستم سیگنالینگ موقت که از میدان صنعت تا مولوی نصب شده تا این لحظه (بر اساس زمان نامه) تست نشده و این سیستم قادر به مسیرسازی صحیح نیست.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم نصب سیگنالینگ تنها امکان رویت قطار در ایستگاه وجود دارد، ‌گفت: همچنین ثابت بودن سوزن‌ها در مسیر که این مساله سبب می‌شود قطار از ریل خارج شود مورد توجه قرار گرفته و همچنین نبود سیستم ارتباطی اعم از بی‌سیم و تلفن یکی دیگر از موارد است زیرا تنها از میدان محمدیه تا صنعت آن هم به صورت ناپایدار ارتباط برقرار است و در طول هفت کیلومتر میدان بسیج تا محمدیه هیچ ارتباطی وجود ندارد چرا که هنوز کابل فیبر نوری نصب نشده است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر با اشاره به عدم نصب تابلوهای ایمنی و هشداردهنده در طول مسیر، گفت: این مساله سبب می‌شود که به هر دلیلی اگر قطار توقف کند امکان تعیین مکان‌ ممکن نباشد و همچنین با توجه به طولانی بودن فاصله ایستگاه‌ها در صورت توقف قطار امکان تخلیه مسافران وجود ندارد چرا که مسیرهای خروج اضطراری تعبیه نشده است.

حافظی با بیان اینکه با توجه به عدم رعایت ابتدایی‌ترین موارد ایمنی از شورا می‌خواهم که کمیته حقیقت‌یابی را تشکیل دهد در غیر این صورت با دادستانی تهران در خصوص موضوع خط 7 مکاتبه خواهم کرد، گفت: در این مدت که من در مورد ناایمن بودن خط 7 توضیحاتی ارائه کردم یک خبرگزاری منتسب به سپاه این تذکرات من را به تخریب سپاه متصل و عنوان کرد که پشت پرده این انتقادات حمله به سپاه است؟! اما باید اعلام کنم که این مطلب چه ربطی به سپاه دارد؟ خداوند سپاه را از دست دوستان نادان نجات دهد.

به گزارش ایسنا، در میانه ارائه گزارش توسط حافظی، تقی‌پور سخنگوی شورا بدون روشن کردن میکروفن به میان صحبت‌های وی آمد و گفت: اگر می‌خواهید سخنرانی کنید بروید برای روزنامه‌ها بگویید و خدمت به چمران گفت چرا ساکت نشسته‌اید و اجازه می‌دهید هر چه می‌خواهد بگوید؟ که چمران گفت بگذارید بخوانند چرا که گویا دوست دارد بخواند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.