| کد خبر: 137382 |

توضیحات حافظی درباره گزارش جنجالی خط 7 مترو که هواکش ندارد و ناقص افتتاح شده

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد دستاوردهای چهارساله این کمیسیون در شورای شهر گزارشی ارائه کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد دستاوردهای چهارساله این کمیسیون در شورای شهر گزارشی ارائه کرد.

رحمت اله حافظی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور عملکرد چهار ساله کمیسیون سلامت، محیط زیست و ایمنی شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: پس از آنکه کمیسیون سلامت در شورای شهر چهارم تشکیل شد، دو اتفاق مهم یعنی ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت و ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست صورت گرفت که نشان می‌داد هدفگذاری ما برای ایجاد کمیسیون سلامت بر اساس اقتضای شرایط آن زمان و جزء الزامات بوده است.

وی در ادامه گفت: پس از تشکیل کمیسیون بسیاری از موضوعات در قالب قانون نظارت و برنامه ریزی که جزء اختیارات نمایندگان مردم است پیگیری شد که یکی از آن موضوعات بررسی سلامت آب شرب بود که دیدید پس از اعلام وضعیت نامناسب آب، حتی بالاترین مقامات کشوری نیز آن را به شدت تکذیب کرده و با آن مقابله کردند اما بعد از آن نسبت به موضوع حساس شده و سلامت آب را تضمین کردند و این در حالیست که باید موضوع "مصونیت اعضای شورا" نیز پیگیری شود.

وی گفت: در این فرصت به مرور مصوبات پرداختیم و با حضور صاحبنظران و مسئولان شهرداری بند به بند روند اجرایی شدن مصوبات کمیسیون را پیگیری کردیم.

حافظی گفت: شهردار با رأی نصف +1 انتخاب می‌شود اما عزل آن باید دو سوم آراء را کسب کند، این در حالیست که باید به مانند مجلس ساز و کاری اندیشیده شود که در شورای شهر نیز با نصف +1 آراء بتوانیم نسبت به طرح سوال و یا عزل معاونین شهرداران مناطق و ... اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران در بحث ایمنی شهر تهران اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که 7000 ساختمان که ایمنی آنها مورد تایید نیست در شهر شناخته شده در ادامه گفت: این ساختمان‌ها به سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر تقسیم شدند که برای اولین بار با تمام سازمان‌های دخیل که اداره ساختمان در حیطه وظایف آنها است مکاتبه کرده و خواستار ایمن سازی آنها شدیم.

حافظی در مورد آخرین وضعیت تذکرش در خصوص سوله‌های مدیریت بحران نیز تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران محرز شده و بخشی از آنها به انباری، قسمتی اداری و بخش دیگر هم به سازمان‌های خارج از مجموعه شهرداری واگذار شده است، گفت: در قالب تذکر این موضوع را به شهرداری اعلام کردیم، اما تا کنون پاسخی وصول نشده و اگر توضیحاتشان غیر قابل قبول باشد قطعا این موضوع در دستور کار شورای بعد قرار خواهد گرفت.

در ادامه گفت: بر همین اساس مقرر شد که بازدیدی از خط 7 داشته باشیم اما با وجود آنکه بارها پیگیر روز و زمان بازدید بودم اما با این ادعا که با دفترم مکاتبه شده نتوانستم در بازدیدی که اعضای کمیسیون حمل و نقل و عمران داشتند شرکت کنم؛ اما منتهی گزارشی منحصربه فرد در اختیارم قرار گرفت که تنها در اختیار چند مدیر ارشد شهرداری قرار دارد و حتی مدیران سطح میانی و پایین نیز این گزارش را ندیده بودند و باید اعلام کنیم بزرگترین دغدغه ما ایمنی است. چرا که باید 80 درصد هواکش‌های تونل میانی افتتاح می‌شد اما تنها 14 درصد آنها به افتتاح رسیده و این در حالیست که فاصله دو ایستگاه هفت کیلومتر است و اگر در این میان اتفاقی رخ دهد. نه راه خروج و نه هوایی برای تخلیه مسافران وجود ندارد و شخص شهردار تهران باید سلامت شهروندان را تضمین کند و اگر نمی‌تواند با چه مبنا و اساسی اجازه می‌دهد این خط به بهره برداری برسد.

عضو شورای شهر تهران در نظر داشت، گزارش متعلق به 21 خرداد ماه سال جاری بوده و 20 روز بعد از آن تذکر خود را در شورا مطرح کردم و جای سوال است که آیا مدیران شهری توانسته‌اند ظرف 20 روز میزان پیشرفت هواکش‌های تونل میانی را از 14 درصد به 80 درصد برسانند که گلایه می‌کنند گزارش قدیمی است؟ گفت: این یک بحث فنی است و می‌توانند به جای توهین و پرخاش نقشه تونل متروی خط 7 را روی میز بگذارند و تک به تک هواکش و تاسیسات را بدون دعوا و پرخاش بررسی کنیم.

وی گفت: پیشنهادات ما بعضا یا در دستور قرار نمی‌گرفت و یا منحرف می‌شد به گونه‌ای که شاهد بودید بحث صیانت از باغات شهر تهران سه سال پشت نوبت بررسی باقی ماند و هر بار به بهانه‌ای از دستور خارج می‌شد و در گام آخر نیز با تحریف مواجه شد.

وی با رد هر گونه سیاسی کاری به عنوان نماینده مردم یا باید چشم‌هایم را می‌بستم و یا باید اطلاعات و تخلفات را به مردم منعکس می‌کردم گفت: نگاه سیاسی به موضوعات شهری نداشته و ندارم چرا که هیچ پشتوانه سیاسی نداشته و عضو هیچ گروه سیاسی نیستم و حتی اوایل حضورم در شورا من را عضو جبهه پایداری می‌دانستند و وقتی متوجه شدند که اشتباه می‌کنند من را به یک کاندیدا وصل کردند و عنوان داشتند که با هدف سیاسی بر شهردار می‌تازند.

وی در پایان با عزم جدی برای اصلاح سیستم و شفاف سازی وجود ندارد، گفت: نمی‌خواهند شفاف سازی انجام گیرد و من تنها می‌توانم برای اعضای شورای شهر آتی آرزوی موفقیت داشته باشم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.