| کد خبر: 137380 |

بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست قطار شهری اهواز پایان سال96 انجام می‌شود

مدیرعامل قطار شهری اهواز گفت: اقدامات مرتبط با خرید ناوگان به موازات اجرای پروژه انجام می‌شود تا در پایان سال بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست قطار شهری اهواز را داشته باشیم.

تین نیوز

مدیرعامل قطار شهری اهواز گفت: اقدامات مرتبط با خرید ناوگان به موازات اجرای پروژه انجام می‌شود تا در پایان سال بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست قطار شهری اهواز را داشته باشیم.

شهرام شاهین‌زاده  با اشاره به همکاری قرارگاه خاتم در تکمیل قطار شهری اهواز اظهار داشت: توافقاتی بین استانداری و قرارگاه خاتم برای انجام یک‌سری از پروژه‌ها از جمله قطار شهری اهواز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم قرار است در خط 2 قطار شهری اهواز به عنوان متولی اجرا ورود کند، افزود: این موضوع در دست بررسی، اخذ مجوزات لازم و نیز تبادل تفاهم نامه‌های اولیه است و به قرار داد قطعی نرسیده است.

مدیرعامل قطار شهری اهواز با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم جایگزین پیمانکار اولیه قطار شهری نمی‌شود، بیان کرد: جایگزینی پیمانکار روال حقوقی خاص خود را می‌طلبد و از آنجا که پیمانکار قرا داد دارد تا تعیین تکلیف نشود جایگزینی برای آن مطرح نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در صورتی می‌توان جایگزینی برای پیمانکار انتخاب کرد که پیمانکار اولیه در مجموعه وزارت کشور تعیین تکلیف شده باشد به انتشار اوراق قرضه قطار شهری اهواز اشاره کرد و گفت: مجوز 3هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از بانک مرکزی دریافت شد.

شاهین‌زاده عنوان کرد: اوراق مشارکت با این مبالغ زیاد را معمولا خریدارانی مشخص و یا موسسات سرمایه‌گذاری که مورد تائید بانک مرکزی هستند خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه انتشار اوراق مشارکت نیازمند یک‌سری مجوز شورای شهر هستیم که لایحه‌اش را تقدیم کرده‌ایم، ادامه داد: امیدواریم در نخستین جلسه با فوریت به آن نگاه شود همچنین با اعضای کمیسیون‌های مربوطه نیز رایزنی‌هایی داشتیم و امیدواریم مجوز‌های نهایی صادر شود.

مدیرعامل قطار شهری اهواز تصریح کرد: بانک توسعه تعاون منتظر مجوز شورا از جانب مجموعه ما است و به محض دریافت مجوز بانک توسعه تعاون دوباره با بانک مرکزی مکاتباتی را می‌کند و سریعا مجوز انتشار اوراق مجدد را می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر 3000 میلیارد ریال منتشر شود نسبت به سایر کلانشهرها در چه رده‌ای قرار خواهیم گرفت، گفت: در صورت انتشار این میزان از اوراق مشارکت در رده‌ای قرار خواهیم گرفت که خیلی از شهرها از ما عقب‌تر خواهند بود و فقط از تهران و مشهد عقب‌تر خواهیم بود.

شاهین‌زاده با بیان اینکه راه‌اندازی مجدد قطار شهری اهواز به دلیل تعطیلی سه ساله پروژه، مقداری زمان‌بر است، عنوان کرد: اگر محدودیت منابع مالی برطرف شود راه‌اندازی مترو اهواز سرعت خواهد گرفت و قطعا امسال کار(فاز نخست پروژه) جمع می‌شود.

وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان دیگر در زمینه اوراق مشارکت می‌توانیم درخواست کنیم، افزود: با توجه به روند پیشرفت پروژه و نیز میزان جذب 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت اولیه، امسال همچنان می‌توانیم برای 200 میلیارد تومان مذکور اقدام کنیم.

مدیرعامل قطار شهری اهواز بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار خوزستان شک نکنید که راه‌های خیلی خوبی برای مترو اهواز باز شده و در آینده محدودیت مالی این پروژه به طور چشمگیر برطرف می‌شود.

وی درباره محدودیت‌های پروژه مترو اهواز گفت: در یک مقطعی کمبود نقدینگی و سایر مسائل دیگر از جمله اختلافات مدیریتی و نیز اختلاف نظراتی بین پیمانکار و کارفرما وجود داشت که سعی کردیم این گره‌ها را باز و حل و فصل کنیم.

شاهین‌زاده با بیان اینکه به کمک استاندار پروژه را به مسیر اصلی و راه‌کارهای قانونی خود بازگرداندیم، تاکید کرد: سعی می‌کنیم بدور از هر حاشیه‌ای کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اقدامات مرتبط با خرید ناوگان به موازات اجرای پروژه انجام می‌شود تا در پایان سال بهره‌برداری آزمایشی از فاز نخست قطار شهری اهواز را داشته باشیم.

مدیرعامل قطار شهری اهواز با اشاره به کمپین حمایت از قطار شهری اهواز گفت: راه‌اندازی قطار شهری مطالبه من نیز به عنوان یک شهروند اهوازی است و ما نیز از هر نوع مطالبه به حق مردم استان استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ماهیت کمپینی که راه‌اندازی شده خوب است، افزود: اگر چه که انتقاد این کمپین متوجه مجموعه مدیران استانی و قطار شهری نیست و بیشتر متوجه مسئولان رده بالا کشوری است در هر صورت ما نیز از مطالبات به حق مردم به عنوان عضوی از پیکره دولت حمایت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.