| کد خبر: 136789 |

ورود 66 واگن جدید به مترو با اولویت خطوط 3 و 7

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 66 واگن جدید طی روزهای آتی با محوریت خط سه و هفت مترو خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود 66 واگن جدید طی روزهای آتی با محوریت خط سه و هفت مترو خبر داد.

 مازیار حسینی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران در خصوص سرانجام طرح‌های توسعه‌ای مترو و همچنین آخرین وضعیت خطوط در حال ساخت توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه برای ساخت خط هفت مترو 20 هزار تومان هزینه شد، گفت: 190 کیلومتر مترو با 115 ایستگاه زیر پای مسافران است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هر روز یک میلیون و 900 هزار نفر وارد مترو می‌شوند که با احتساب سفرهایی که انجام می‌شود می‌توان گفت که سه میلیون سفر توسط مترو پوشش داده می‌شود، گفت: متروی تهران جزو 10 متروی برتر دنیا است که با افزایش ناوگان می‌تواند جزو پنج متروی برتر باشد و سال گذشته سازمان UITP به متروی تهران در امر توسعه لوح تقدیر ارائه کرد و کمتر شهری را می‌توانید در دنیا پیدا کنید که در حوزه ساخت و ساز در این حجم فعال باشد.

حسینی با بیان اینکه خط هفت مترو با 27 کیلومتر دارای 22 ایستگاه است که درصدد هستیم سرفاصله آن را به زودی تا 35 دقیقه کاهش دهیم، گفت: خط هشت از حرم مطهر امام خمینی (ره) تا پرند است که 35 کیلومتر آن با چهار ایستگاه تا فرودگاه امام خمینی توسط شهرداری تهران ساخته شده است.

وی با بیان اینکه توسعه خط چهار از ارم سبز تا جنت‌آباد و توسعه شرقی خط 2 از فرهنگسرای اشراق تا ترمینال جدید شرق را نیز در دستور کار داریم، گفت: چندی پیش 22 کیلومتر خط هفت با هفت ایستگاه از تقاطع اتوبان بسیج تا میدان صنعت به بهره‌برداری رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خط هفت دارای ویژگی‌های خاصی است، گفت: این خط مترو عمیق‌ترین خط متروی پایتخت است که از زیر همه خطوط مترو رد می‌شود؛ به گونه‌ای که در برخی مواقع به دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی کارگران در آب کار می‌کردند.

حسینی با بیان اینکه در حفاری تونل خط هفت با پدیده‌های عجیبی روبرو شدیم، گفت: در میدان قیام با شبکه آبی مواجه شدیم که به دشت ملارد می ریخت اما هیچ کس از آن خبر نداشت و متولی هم نداشت.

وی با بیان اینکه از سال گذشته کمیته معماری در معاونت حمل و نقل ایجاد شد و سعی کردیم در ایستگاه‌های ساخته نشده خط شش، هفت و هشت از معماری فاخر استفاده کنیم، گفت: به آهستگی به سمت هویت‌سازی سازه‌های مترو پیش می‌رویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خط هفت اولین خطی است که تماما توسط TBM ساخته شده و از زیر تمام خطوط مترو به غیر از خط پنج عبور می‌کند، گفت: این خط مترو از بخش تحتانی اتوبان امام علی (ع) و از تراز پایین تونل توحید و نصر عبور می‌کند و دو پست فشار قوی برق دارد و اولین خط مترویی است که با پست برق خود وارد مدار می‌شود.

حسینی با بیان اینکه 350 دستگاه پله برقی و 100 آسانسور در این خط پیش‌بینی شده، گفت: در حال حاضر 54 پله برقی آن نصب شده است.

وی در تشریح ویژگی‌های خط هشت مترو نیز با بیان اینکه ایستگاه خط هشت دارای معماری شاخص است که قطعا مورد توجه جهانیان قرار خواهد گرفت، گفت: سرعت این خط ویژه است؛ به گونه‌ای که 120 کیلومتر در ساعت می‌تواند حرکت کند و 38 دقیقه‌ای مسیر شاهد تا پرند طی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال تدوین پروتکل جدیدی هستیم که ایستگاه‌هایی که مسافرپذیر و مسافرفرصت برای خط فرودگاه هستند به صورت شبانه‌روز فعالیت کرده تا بتوانیم در ساعات مناسب به مسافران فرودگاه خدمات ارائه کنیم، گفت: در خط شش مترو نیز شاهد پیشرفت 70 درصدی هستیم و اولویت اول ما در حوزه بهره‌برداری از ایستگاه امام حسین (ع) تا دولت‌آباد است.

حسینی با بیان اینکه در خط شش مترو برای اولین بار از تکنولوژی نصب پابند ونگارد استفاده شد، گفت: خط شش مترو از زیر بیمارستان قلب و بیمارستان شریعتی عبور می‌کند و انتقال ارتعاشات مترو ممکن بود بر روی دستگاه‌های حساس بیمارستان اثرگذار باشد که بر همین اساس برای اولین بار در زیر این دو بیمارستان از تکنولوژی نصب پابند ونگارد استفاده شد که این ارتعاشات را منتقل نکند.

وی با بیان اینکه 1900 میلیارد تومان در حوزه ناوگان مترو سرمایه‌گذاری کردیم، ‌ گفت: در روزهای آتی 66 واگن وارد مدار می‌شود که سه واگن دو طبقه و یک لوکوموتیو است که برای خط پنج و مابقی در خط سه و هفت وارد می‌شود اما اولویت ما کاهش سرفاصله قطار در خط سه مترو است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با 1900 میلیارد تومان توانستیم 300 و اندی واگن بسازیم، گفت: البته ما حداقل به 2000 واگن احتیاج داریم که امیدواریم با کمک دولت این مساله حل شود.

حسینی با بیان اینکه برای افتتاح خط فرودگاه امام خمینی نیز نیازمند 12 واگن ویژه هستیم، گفت: خط هشت مترو 52 کیلومتر است که 35 کیلومتر آن تا فرودگاه امام خمینی (ره) ساخته شده و این خط در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، اما دلیل تاخیر در افتتاح این خط، تامین تجهیزات بود که باید سوئیچ‌هایی از کشور فرانسه وارد می‌شد که در حال حاضر این تجهیزات آمده و در حال نصب هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.