| کد خبر: 136379 |

◄ واکنش شرکت مترو به انتشار یک خبر

با انتشار خبری با عنوان «بازهم افتتاح زود هنگام در شهرداری تهران» در سایت تین‌نیوز، شرکت راه‌آهن شهری و حومه(مترو) متنی را تحت عنوان جوابیه به دفتر این شبکه خبری ارسال کرده که در ادامه آن‌را می‌خوانید.

تین نیوز

با انتشار خبری با عنوان «بازهم افتتاح زودهنگام در شهرداری تهران» در سایت تین‌نیوز، شرکت راه‌آهن شهری و حومه(مترو) متنی را تحت عنوان جوابیه به دفتر این شبکه خبری ارسال کرده که در ادامه آن‌را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شرکت مترو تهران در این جوابیه آورده است، خدمت‌رسانی مطلوب، جلب رضایت شهروندان، احداث خطوط و ایستگاه‌های جدید با هدف دسترسی آسان و سریع به شبکه مترو جزو دغدغه‌‌ها و اولویت‌های خدمتگزاران مردم در شرکت مترو است  لذا، در همین راستا در خصوص مطالب مندرج در این شبکه خبری مواردی را به اطلاع می‌رساند تا نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام شود.

 

سوال اول

در مورد تاخیر در افتتاح خط 7 مترو، لازم به توضیح است که مشکل اصلی در این مورد عدم تامین نقدینگی لازم جهت بهره‌برداری بوده است که به دلیل نبود وضعیت مناسب تزریق مانبع مالی، امکان بهره‌برداری در گذشته میسر نشد.

سوال دوم و سوم

به‌طوری‌که همگان می‌دانند، میدان صنعت و به‌طور کلی مناطق شمال‌غرب تهران تاکنون به خطوط مترو متصل نبوده است و این امر سبب شد تا اتصال این بخش به شبکه مترو حتی با سرفاصله زمانی بالا نیز مورد استقبال خوبی قرار نگیرد، همیشه برای راه‌اندازی یک خط مترو، در ابتدا مدت زمان بهره‌برداری کوتاه و سرفاصله زمانی طولانی است تا اشکالات احتمالی ناشی از بهره‌برداری تجاری مشخص شده و مرتفع شوند و لذا، مقدار مسافرگیری کمتر از حالت نهائی است و به تدریج و با گذشت زمان، مدت بهره‌برداری افزایش یافته و تعداد قطارها بیشتر می‌شود و در نتیجه سرفاصله زمانی حرکت قطارها کم و کمتر خواهد شد که موجب افزایش تعداد مسافران استفاده کننده از خطوط جدیدالاحداث نهائی خواهد شد.

سوالا چهارم

در خصوص تمامی خطوط مترو (1،2،3،4) نیز در ابتدای زمان راه‌اندازی با همین روال کارها دنبال شده و مدت زمان استفاده تجاری به تدریج افزایش یافته است، باید گفت، که خط 7 پس از افتتاح با گذشت تنها 4 روز از زمان بهره‌برداری، مسافرگیری در آن به 5 ساعت افزایش یافت که این زمان به سرعت رو به افزایش و رسیدن به زمان نهائی است که به زودی شاهد آن خواهیم بود.

سوال پنجم

در همین مدت زمانی کوتاه که از افتتاح به زعم برخی ناقص می‌گذرد، تعدا نفراتی که از این خط استفاده کرده‌اند در تنها یک ساعت بالغ بر 2 هزار نفر بوده که این عدد با توجه به افزایش زمان بهره‌برداری و افزایش قطارها بیشتر و مطابق با برنامه نهایی به 44000 نفر در ساعت در هر مسیر خواهد رسید.

 

سوال ششم

اعلام این موضوع که حجم عملیات اجرائی در یک پروژه چه میزان می‌باشد، امری طبیعی بوده و در تمام پروژه‌های ساختمان با این وسعت امری عادی است، در پروژه‌های رو زمینی مردم و رسانه‌ها به وضوح حجم عملیات عمرانی و تجهیزاتی را مشاهده می‌توان کرد ولی، در یک پروژه زیرزمینی شاید تلاش‌های دست‌اندرکارانصنعت به درستی به تصویر کشیده نشود و لذا، ارائه مثال‌های شهودی و قابل لمس در درک این حجم از عملیت عمرانی و تجهیزاتی برای تمام اقشار مردم مفید بوده و موجب تاکید بر لزوم حمایت تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرائی و قانونی کشور در انجام وظایف قانونی خود در راستای حمایت از حمل‌ونقل عمومی شود.

 

سوال هفتم

کاهش سرفاصله در مناطقی که این خط از آنها عبور می‌کند امری بدیهی است و این‌که بهره‌برداری از این خط ارتباط مناطق جنوب‌شرقی و شمال‌غربی تهران را که تا پیش از این فاقد مترو بودند را کاهش داده است بر کسی پوشیده نیست، واضح است ظرفیت این خط به صورت تدریجی افزایش پیدا خواهد کرد و به زودی به حداکثر ظرفیت خود دست خواهد یافت و لذا، فاصله‌ها و مدت جابه‌جایی در شهر متحول می‌شود.

 

به گزارش تین‌نیوز، در خبری که شرکت مترو جوابه مذکور را در پاسخ به آن ارسال کرده، کارشناس مسائل شهری 7 سوال مطرح کرده بود که در این‌ جوابیه پاسخ آنها آمده است لذا، این شبکه خبری به منظور عمل به تعهدات اخلاقی خود متن دریافتی را به صورت کامل، منتشر کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.