| کد خبر: 135607 |

350 میلیارد تومان اعتبار در دولت یازدهم برای طرح قطار حومه ای تهران - گرمسار هزینه شد

فرماندار شهرستان گرمسار راه اندازی محور ریلی تهران - گرمسار را از جمله دستاوردهای دولت یازدهم ذکر کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید 350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح قطار حومه‌ ای تهران - گرمسار هزینه شد.

تین نیوز

 فرماندار شهرستان گرمسار راه اندازی محور ریلی تهران - گرمسار را از جمله دستاوردهای دولت یازدهم ذکر کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید 350 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح قطار حومه‌ ای تهران - گرمسار هزینه شد.

 

داریوش طاهری  با بیان این که قطار حومه تهران - گرمسار روزانه 6 نوبت مسافرگیری می کند، افزود : در زمان حاضر روزانه بیش از هزار و 800 مسافر از این محور ریلی جابه جا می شوند.


وی اظهارداشت: اعزام قطار از تهران به گرمسار همه روزه ساعت 6 و 15 دقیقه، 12 و 20 دقیقه و 17 و 30 دقیقه است که مسافران در کمتر از 35 دقیقه از مرکز کشور به شهرستان گرمسار جابه جا می شوند.


وی خاطرنشان کرد : همچنین جابه جایی مسافران از گرمسار به تهران در سه نوبت همه روزه ساعت 6 ، ساعت 13 و 30 دقیقه و ساعت 17 و 45 دقیقه انجام می گیرد.


فرماندار گرمسار تصریح کرد : رفاه اجتماعی با تدبیر دکتر روحانی رییس جمهوری و مسوولان دستگاه های اجرایی در شهرستان گرمسار استان سمنان دوچندان شده است.


طاهری ادامه داد : تجهیزات استفاده شده برای راه اندازی این مترو از جدیدترین سامانه های ریلی دنیاست به طوری که قطارها در این خط می توانند با 130 کیلومتر برساعت در مسیر تهران- گرمسار تردد کنند.


وی اضافه کرد : نزدیکی به تهران یک فرصت ارزشمند برای رونق اقتصادی منطقه است و با بهره برداری از این طرح، مردم شهرستان گرمسار و آرادان می تواند در کمترین زمان ممکن به مرکز کشور سفر کنند.


به گفته وی برای ساخت‌ و ساز عمرانی و زیرساختی این طرح به ازای هر کیلومتر ریل بدون پل، یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.


گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع است و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.


شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.