| کد خبر: 135386 |

انتشار شایعه افتتاح غیرقانونی متروی فرودگاه امام

◄ وزیر راه به هیچ عنوان زیر بار افتتاح متروی ناایمن نخواهد رفت

درپی انتشار خبری مبنی «بر تعجیل در افتتاح متروی نا ایمن علیرغم صدور حکم مرجع قضایی»، تمامی افکار متوجه خط 7 مترو تهران شد که در چند روز گذشته از سوی مدیران شهری افتتاح شد.

تین نیوز

درپی انتشار خبری مبنی «بر تعجیل در افتتاح متروی ناایمن  علیرغم  صدور حکم مرجع قضایی»، تمامی افکار متوجه خط 7 مترو تهران شد که در چند روز گذشته از سوی مدیران شهری افتتاح شد. این در حالی است که این خبر ناظر بر متروی خط ۸ و صدور حکم قضایی مبنی بر ناایمن بودن آن بر اساس نظر شورای عالی شهرسازی است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این خبر آمده بود، «علیرغم حکم قضایی اسفندماه ۹۵  که افتتاح را ممنوع کرده می‌خواهند افتتاح کنند»، اما در آن اشاره‌ای به پروژه‌ای که قرار است افتتاح شود نشده بود و این امر موجب شد تا بسیاری از خوانندگان این خبر، متوجه افتتاحی شوند که در چند روز اخیر آن‌هم به صورت ناقص انجام شد.

 

در این خبر آمده است که «مجاورت  مترو با آزادراه شرایط پر خطری را فراهم آورده است که مستلزم طراحی و نصب حفاظ ایمن  متناسب با شرایط به‌وجود آمده است که تا این تاریخ اقدام مناسبی از سوی متروی تهران در این زمینه صورت نپذیرفته است»، این بخش از خبر تا حدی با مترو خط 7 که از محله افسریه در حاشیه اتوبان امام رضا علیه‌السلام واقع شده است در تقارن بود و باید به مردم حق داد تا در اولین گام به سمت این خط متوجه باشند.

 

اما تین‌نیوز برای روشن شدن مطلب و تنویر افکار عمومی اقدام به کنکاش به منظور یافتن اطلاعات موثق در این‌باره کرد که در ادامه به نظر شما می‌رسد.

 

طی تماس‌هائی که گرفته شد به این نتیجه رسیدیم که مترو خط 7 علیرغم انتشار این خبر با مساله‌ای تحت عنوان دریافت «حکم قضائی» مواجه نبوده و تنها مشکل آن افتتاح ناقص است که این مساله چند سالی است در پروژه‌های شهری باب شده و به امری معمول تبدیل شده و تا کنون حکمی قضایی در موارد مکرر مشابه صادر نشده است. لذا، باید در جای دیگری در پی حقیقت  بود.

 

در خبر منتشر شده آمده است: «بدون اجرای حفاظ ایمن بینابین آزادراه و مترو، در عمل این بهره‌برداری بسیار خطرناک بوده که در افتتاح به آن توجه نشده است و می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را ایجاد کند».

 

در این خصوص یکی از منابع آگاه در مترو با تکذیب دریافت حکم قضائی به منظور جلوگیری از افتتاح خط 7 مترو، به تین‌نیوز، گفت: این موضوع مربوط به متروی خط ۸ و در جوار آزادراه تهران-قم است.

 

این منبع خبری که خواست نامی از وی در خبر برده نشود، افزود: با توجه به درخواست وزارت راه و شهرسازی از مترو تهران درباره خط 8 و ایمن کردن آن در زمستان سال گذشته، احتمال دارد که اشاره این خبر به آن مساله باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با این شبکه خبری، خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت راه در مکاتبه‌ای از شرکت ساخت مترو خواست تا به دلیل رعایت مسائل ایمنی و حفظ جان مسافرانی که با استفاده از خط 8 به فرودگاه امام خمینی عزیمت می‌کنند برخی از اقدامات ایمنی را در دستور کار قرار دهد.

 

با این حال شرکت مترو تا کنون نتوانسته این امنیت را تامین کند و تنها در خبرهای مکرر به زمان‌های مختلف برای افتتاح این خط مترو اشاره می‌کنند. این در حالی است که شنیده می‌شود شخص وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده است با وجود اینکه این مترو دسترسی به فرودگاه امام را تسهیل می‌کند، به هیچ عنوان زیربار افتتاح ناایمن آن نخواهد رفت.

 

شهرداری تهران پیش از این و بدون دریافت مجوز از شورای عالی شهرسازی به عنوان متولی این کار، به طرز عجیبی این خط مترو را در فاصله‌ای حتی کمتر از چهار پنج متر از از بزرگراه احداث کرده‌ است که کوچکترین انحراف هر ماشینی از بزرگراه باعث برخورد آن با مترو و ایجاد یک فاجعه‌ می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    همین مشکل را مترو هشتگرد دارد