| کد خبر: 134836 |

منتخبان شورای شهر تهران مطرح کردند:

لزوم توقف افتتاح‌های زودرس ایستگاه‌های مترو

منتخبان شورای شهر تهران بر لزوم ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی به‌ویژه حمل‌و‌نقل ریلی و توجه به مطالبات عمومی مردم تاکید کردند.

تین نیوز

منتخبان شورای شهر تهران بر لزوم ساماندهی حمل‌و‌نقل عمومی به‌ویژه حمل‌و‌نقل ریلی و توجه به مطالبات عمومی مردم تاکید کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مرتضی الویری در نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و منتخبان شورای شهر تهران که عصر سه‌شنبه (٢٣خردادماه) در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: اولین مساله مهم اتفاقی است که ۱۲ سال است در تهران افتاده که مشابه دوره ۸ساله احمدی‌نژاد است. وضعیت بسیار بدتر از آن است که فکر می‌کردیم. تخلفات بسیار گسترده است و بنا داریم تا ۱۴ مرداد گزارشی درباره وضعیت شهرداری و شورای شهر تهران ارایه دهیم.

 

وی همچنین خواستار پیگیری مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد و افزود: ما کارهایی را در این راستا انجام می‌دهیم و لازم است در مجلس نیز این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

به گزارش خانه ملت، الویری با اشاره به تامین درآمد برای شهرداری تهران ادامه داد: بحث تجمیع عوارض یکی از مسائلی است که مجلس می‌تواند به ما کمک کند و بازنگری در این موضوع می‌تواند به فعالیت‌های شهرداری کمک کنید و اگر بخواهیم شهرداری را به سمت درآمدهای پایدار ببریم بهترین راه همین بحث مالیات و عوارض است که نیازمند همکاری مجلس است.

 

منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم همچنین با اشاره به مشکل راهنمایی و رانندگی تهران یادآور شد: با توجه به اینکه بخش عمده مشکلات حمل‌ونقل شهری می‌تواند توسط راهنمایی و رانندگی مرتفع شود، لازم است زیر نظر شهرداری باشد.

 

وی افزود: این در حالی است که تا سال ۶۸ نیز این چنین بود و راهنمایی و رانندگی زیر نظر شهرداری تهران بود اما پس از تشکیل کمیته‌ها و نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی در این نهاد ادغام شد.

 

الویری ادامه داد: با این حال در سال آخر مجلس پنجم که شهردار تهران بودم، برای این که راهنمایی و رانندگی را زیر نظر شهرداری قرار دهیم با آقای باهنر و دیگر دوستان در مجلس صحبت کردم و علیرغم این که در ابتدا چراغ سبز نشان دادند در ادامه از آنجا که یک اصلاح‌طلب شهردار تهران بود، مخالفت کردند و این مساله با وجود این که با قانون اساسی نیز مغایرت نداشت، میسر نشد.

 

رییس سنی شورای شهر تهران در پایان با انتقاد از تعداد اندک شورای کلانشهر تهران به مشکلات فراوان پیش روی این شورا برای تشکیل کمیسیون‌ها و انجام امور اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه وقتی برای تشکیل کمیسیون‌ها صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مثلا با دو یا سه نفر بی‌فایده خواهد بود و چنین وضعیتی برای تعداد اعضای شورای شهر در هیچ کجای دنیا نمونه مشابه ندارد.

 

محسن هاشمی، منتخب مردم تهران برای شورای شهر پنجم، در جلسه مشترک با اعضای مجمع نمایندگان تهران، با تشکر از فراکسیون امید و نمایندگانی که از طرف این فراکسیون به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات فعالیت کردند، گفت: در مدیریت شهر تهران با توجه به اینکه چندسال سابقه کار اجرایی در این حوزه دارم، شاهد بوده‌ام چه قوانین خوبی نوشته می‌شود و در مقام اجرا چگونه آن را دور می‌زنند.

 

وی با اشاره به قوانینی مانند حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی به عنوان نمونه قوانین خوبی که در اجرا مشکل دارند، درباره وضعیت متروی تهران ادامه داد: متروی تهران در بخش ساختمان و تونل‌ها وضعیت خوبی دارد، اما در بخش تجهیزات به دلیل کمبود منابع، در برخی قسمت‌ها مشکل وجود دارد.

 

هاشمی با تاکید بر اینکه افتتاح‌های زودرسی که اکنون شاهد آن هستیم، باید متوقف شود، تصریح کرد: افتتاح خطی که هواکش ندارد و قطار کافی برای آن وجود ندارد، ایجاد ناامنی برای مسافرین است و هرکس به عنوان شهردار جدید تهران انتخاب شود باید در اولین روز کاری خود این خطوط را تعطیل کند.

 

منتخب مردم تهران در شورای اسلامی شهر،  با بیان اینکه ما منتخبان شورای جدید فعلا مسئولیت و اختیاری نداریم، گفت: اعضای شورای شهر فعلی تهران در مقابل این افتتاح های زودرس که برای امنیت شهروندان خطرناک است، سکوت نکنند.

 

شهربانو امانی منتخب شورای شهر پنجم نیز با اشاره به پیروزی لیست امید تهران در انتخابات شورای شهر پنجم اظهار کرد: باید دست به دست هم بدهیم و با هم‌افزایی مشکلات مردم را حل کنیم.

 

وی افزود: در هیات رییسه سنی منتخبان شورای شهر پنجم دو الگوی زنان و جوانان رعایت شد. امانی همچنین بر لزوم کوچک‌سازی دولت و واگذاری کار به مردم تاکید کرد.

 

محمود میرلوحی، منتخب شورای شهر پایتخت نیز در اظهاراتی گفت: شخصا خیلی طرفدار یکدست شدن نیستم بلکه در جاهایی مثل مالزی و آمریکا توزیع قدرت انجام می‌شود و سکان اداره کشور به یک جناح سپرده نمی‌شود.

 

وی افزود: البته در کشور ما هم بخش‌های دیگر قدرت دست جناح‌های دیگر است اما در تهران ٥١ نفر از شورای شهر و مجلس از اعضای لیست امید هستند.

 

میرلوحی یادآور شد: امیدواریم تیمی از طرف مجلس و شورا تعیین شود که به عنوان کارگروهی هر ١٥ روز تشکیل جلسه دهند و استانداردی برای ارتباط با مردم ارائه کنیم.

 

مجید فراهانی، منتخب شورای شهر پنجم نیز در ادامه گفت: مثلث مجلس، دولت و شوراها یک بار در زمان مجلس ششم به دست اصلاح‌طلبان بود البته متاسفانه تجربه خوبی از همکاری بین اضلاع این مثلث در آن دوره نداشتیم و منجر به شکست اصلاح‌طلبان در شورا، مجلس و دولت شد که ناشی از ضعف کارکرد آن بود.

 

فراهانی با بیان اینکه مردم چک سفید امضا به منتخبان‌شان ندادند، افزود: امیدواریم این هماهنگی وجود داشته باشد که نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون شوراها شرکت کند و در مورد طرح‌ها و لوایح مرتبط اظهارنظر کند.

 

ابراهیم امینی، منتخب شورای شهر پنجم نیز در ادامه گفت: بحث اقدامات غیرمتعارف و استخدام نیروهایی که سابقه کاری در شهرداری ندارند یک بحث جدی است که ما برای ساماندهی این قبیل کارها نیازمند کمک مجلس هستیم و حتی اگر کارگروهی در این زمینه بین مجلس و شورا تشکیل شود کاری لازم و ضروری است.

 

حسن رسولی، منتخب شورای شهر پنجم نیز با تاکید بر اینکه حضور شهردار تهران در دولت می‌تواند به قهر ١٢ ساله دولت و شهرداری پایان دهد، تصریح کرد: همکاری مجمع ٥١ نفره امید برای حضور موثر در شورای عالی استان‌ها باید مدنظر باشد.

 

وی افزود: ما با پرچم سفید با رقبا برخورد کنیم و ثابت شده است که می‌شود هم اصلاح‌طلب و هم کارآمد بود و در عین حال کمتر نگاهمان سیاسی باشد.

 

محمد علی‌خانی، منتخب مردم تهران در شورای شهر پنجم نیز خواستار بررسی لایحه مدیریت شهری در مجلس با حضور اعضای شورای شهر تهران شد.

 

احمد مسجدجامعی، عضو فعلی شورای شهر و منتخب شورای شهر پنجم ضمن تشکر از مجمع نمایندگان تهران برای برگزاری این نشست یادآور شد: اینکه بتوانیم جمعی ۵۱ نفره به برزسی مشکلات تهران بپردازیم، حائز اهمیت خواهد بود.

 

وی افزود: در سال نخست شورای چهارم که ریاست شورا برعهده بنده بود، حدود چهار، پنج جلسه با نمایندگان مجلس قبلی گذاشتیم و این جلسات پس از اتمام سال نخست ادامه داشت که به این دلیل است که اصلاح‌طلبان اهل گفت‌وگو هستند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.