◄رفع عقبماندگی مترو در آستانه انتخابات شوراها! / بهتر بود بهجای پروژه نمادین صدر مترو گسترش مییافت
تیننیوز| رئیس کمیته حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از جبران عقب ماندگیهای مترو و اتوبوسرانی در سال ۹۶ خبر داد.
محسن سرخو، در بررسی لایحه الزام شهرداری تهران به تهیه و تدوین سیاستهای کلی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران و ارائه آن به شورای اسلامی شهر تهران، گفت: پیشنهاد میکنیم این طرح برای حداقل یک سال مسکوت بماند تا در شورای بعدی به آن پرداخته شود.
سرخو گفت: سال ۹۶ سالی است که میتوان در اینباره به بحث و نظر پرداخت و در سال ۹۷ برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران تدوین شود.
وی افزود: به عنوان مثال در حوزه مترو و اتوبوسرانی با همکاری شهرداری تمهیداتی اندیشیده شده است تا عقبماندگیهای سالهای ۹۴ و ۹۵ در این حوزهها در سال ۹۶ جبران شود.
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود آورده است: نزدیک انتخابات شوراهاست میخواهند سه ماهه عقبماندگی مترو را برطرف کنند!
وی افزوده است: آنزمان که الکی چند هزار میلیارد برای پل صدر هزینه شد بهتر بود خطوط مترو گسترش مییافت و یا همین پلازا میدان ولیعصر که صد میلیارد تومان! خرجش شد و معلوم نیست چه کارکرد و بهرهوری دارد، البته ایستگاه مترو خوب بود ولی صد میلیارد فقط برای پلازا از آن ولخرجیهای بیخود است.
این کاربر تاکید کرده است: دیدن این طرحها یادآور اقدامات شوروری و جمهوریهای تازه استقلال یافتهاش است که فقط برای فخر پول خرج میکردند و سرانجام ورشکسته شدند درحالیکه در جهان غرب اعتقاد داشت زمانی سرمایهگذاری اهمیت دارد که سود و منفعت داشته باشد حال نه فقط سود مادی بلکه حتی سود غیرمستقیم و معنوی مثل رابطه غیرمستقیم مترو با کاهش تصادفات رانندگی.
وی آورده است: متاسفانه در کشور ما هم انجام بعضی پروژهها فقط نمادین و فخرفروشی است و سودی ندارد و همین میشود که مترو تهران بودجه ندارد و دچار عقبافتادگی شده است.
در ادامه پیام این کاربر آمده است: من با پلازا صد میلیاردی ولیعصر مخالف نیستم ولی اعتقاد دارم زمانی این طرح عاقلانه است که حداقل گردشگر خارجی جذب کند و محل درآمد برای تهران و کشور شود وگرنه هزینه برای پروژههای نمادین جز هدرروی پول کارکردی ندارد مثل پل دوطبقه صدر.
این کاربر همچنین خاطرنشان کرده است: این در حالی است که این هزینهها همگی از بیتالمال و عوارض مردم تهران خرج میشود و به جای 100 میلیارد هزینه برای پلازا، میشد 200 اتوبوس اضافه کرد یا چند ده واگن و هزاران کار فرهنگی دیگر انجام داد.
وی افزوده است: اگر نگاهی به پروژههای مشابه اروپایی کنیم، میبینیم آنها هم حتی اگر پولی برای اینگونه پروژهها خرج کردند هدفشان گردشگری و کسب درآمد بوده و به همین خاطر موفقیتآمیز بوده درحالیکه در تهران اینگونه خرجها فقط هزینه و تبلیغ انتخابات است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.