| کد خبر: 126820 |

◄رفع عقب‌ماندگی‌ مترو در آستانه انتخابات شوراها! / بهتر بود به‌جای پروژه نمادین صدر مترو گسترش می‌یافت

تین‌نیوز| رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از جبران عقب ماندگی‌های مترو و اتوبوسرانی در سال ۹۶ خبر داد.

محسن سرخو، در بررسی لایحه الزام شهرداری تهران به تهیه و تدوین سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران و ارائه آن به شورای اسلامی شهر تهران، گفت: پیشنهاد می‌کنیم این طرح برای حداقل یک سال مسکوت بماند تا در شورای بعدی به آن پرداخته شود.

سرخو گفت: سال ۹۶ سالی است که می‌توان در این‌باره به بحث و نظر پرداخت و در سال ۹۷ برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران تدوین شود.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه مترو و اتوبوسرانی با همکاری شهرداری تمهیداتی اندیشیده شده است تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های ۹۴ و ۹۵ در این حوزه‌ها در سال ۹۶ جبران شود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: نزدیک انتخابات شوراهاست می‌خواهند سه ماهه عقب‌ماندگی مترو را برطرف کنند!

وی افزوده است: آن‌زمان که الکی چند هزار میلیارد برای پل صدر هزینه شد بهتر بود خطوط مترو گسترش می‌یافت و یا همین پلازا میدان ولیعصر که صد میلیارد تومان! خرجش شد و معلوم نیست چه کارکرد و بهره‌وری دارد، البته ایستگاه مترو خوب بود ولی صد میلیارد فقط برای پلازا از آن ولخرجی‌های بی‌خود است.

این کاربر تاکید کرده است: دیدن این طرح‌ها یادآور اقدامات شوروری و جمهوری‌های تازه استقلال یافته‌اش است که فقط برای فخر پول خرج می‌کردند و سرانجام ورشکسته شدند درحالی‌که در جهان غرب اعتقاد داشت زمانی سرمایه‌گذاری اهمیت دارد که سود و منفعت داشته باشد حال نه فقط  سود مادی بلکه حتی سود غیرمستقیم و معنوی مثل رابطه غیرمستقیم مترو با کاهش تصادفات رانندگی.

وی آورده است: متاسفانه در کشور ما هم  انجام بعضی پروژه‌ها فقط نمادین و فخرفروشی است و سودی ندارد و همین می‌شود که مترو تهران بودجه ندارد و دچار عقب‌افتادگی شده است.

در ادامه پیام این کاربر آمده است: من با پلازا صد میلیاردی ولیعصر مخالف نیستم ولی اعتقاد دارم زمانی این طرح عاقلانه است که حداقل گردشگر خارجی جذب کند و محل درآمد برای تهران و کشور شود وگرنه هزینه برای پروژه‌های نمادین جز هدرروی پول کارکردی ندارد مثل پل دوطبقه صدر.

این کاربر همچنین خاطرنشان کرده است: این در حالی است که این هزینه‌ها همگی از بیت‌المال و عوارض مردم تهران خرج می‌شود  و به جای 100 میلیارد هزینه برای پلازا، می‌شد 200 اتوبوس اضافه کرد یا چند ده واگن و هزاران کار فرهنگی دیگر انجام داد.

وی افزوده است: اگر نگاهی به پروژه‌های مشابه اروپایی کنیم، می‌بینیم آنها هم حتی اگر پولی برای این‌گونه پروژه‌ها خرج کردند هدف‌شان گردشگری و کسب درآمد بوده و به همین خاطر موفقیت‌آمیز بوده درحالی‌که در تهران این‌گونه خرج‌ها فقط هزینه و تبلیغ انتخابات است.
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    هر جا که پول و ثروت باشه ریخت و پاش هم پیدا میشه. شهرداری تهران بودجه اش از چند کشور منطقه هم بیشتر است!مثل افغانستان تاجیکستان قرقیزستان … لذا باید بودجه ها هدفمند و در خدمت رفاه مردم صرف بشوند پروژه پلازا هم اگر مکان گردشگری شد موفقیت امیز بوده مگرنه یک پروژه فخر فروشی و نمادین بوده که در این رکود اقتصادی کمر کشور را میشکند