| کد خبر: 97881 |

تفاهمنامه برای سرمایه گذاری ۴۵۰میلیون دلاری ایتالیا در بندرامیرآباد

تین‌نیوز| مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد بهشهردرشرق مازندران ازانعقاد تفاهمنامه سرمایه گذاری 450 میلیون دلاری ایتالیا دراین بندر شمال کشور خبرداد.

 

علی خدمتگزارگفت: این سرمایه گذاری برای تولید سوخت' بیو اتانول' از گندم غیرخوراکی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی ایتالیا درخواست شده است.

به گفته وی برای تولید بیواتانول حدود یک میلیون تن گندم غیرخوراکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بیو اتانول که از دورریزهای محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو و چغندر تولید می شود به دلیل برخورداری از 35 درصد اکیسژن در داخل خود می تواند سوخت مناسب برای جایگزینی سوخت فسیلی شود.

این سوخت می تواند به تنهایی و یا به صورت ترکیبی در خودروهای گازوییلی و بنزینی مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل پاک بودن این سوخت، کشور آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2001 شرکت های خودرو ساز را موظف به تولید خودروهای سازگار با این سوخت کردند.

مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت : گام اول برای بررسی این سرمایه گذاری خارجی انجام شده و بزودی هیات خارجی پیشنهاد دهنده برای انعقاد قرارداد و دریافت زمین به بندرامیرآباد سفر می کنند.

مدیربندرامیرآباد بهشهراضافه کرد: درصورت دریافت ضمانت های معتبر برای اجرایی شدن این طرح ، قرارداد با سرمایه گذاری خارجی منعقد می شود.

خدمتگزارمزیت این سرمایه گذاری را ایجاد ارزش افزوده از محل خرید گندم غیرخوراکی و فروش محصولات نهایی به خارج از کشور اعلام کرد.

به گفته وی برای اجرای این طرح حدود 40 هکتار زمین در اختیار سرمایه گذار خارجی قرار داده می شود.

تاکنون دو کشور قزاقستان و ترکیه برای ساخت سیلوی گندم و کارخانه گچ در بندر امیرآباد به عنوان کشور خارجی سرمایه گذاری کردند که با به نتیجه رسیدن سرمایه گذاری ایتالیا، این کشور سومین کشور خارجی سرمایه گذار در این بندرراهبردی کشور می شود.

با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید حدود 400 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در 22 طرح عمرانی و زیرساختی در استان مازندران جذب شد که 75 میلیون دلار از این سرمایه گذاری در پسابرجام به مرحله انعقاد قرارداد رسید.

بندرامیرآباد با داشتن یک هزار و 60 هکتار مساحت به دلیل قرارگیری درشرق دریای خزر و در حوزه استحفاظی شهرستان بهشهر قرار دارد و افزون بر 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این بندرجذب شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.