| کد خبر: 166641 |

◄ کاهش 5درصدی تلفات رانندگی در مازندران

مدیریت ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای یک موضوع کلیدی به‌حساب می‌آید.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: حمل‌ونقل و ارتباطات از بخش‌های زیر بنائی در اقتصاد هر کشوری به‌حساب می‌آید و این پدیده امروز به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران،  عبدالله بهادری افزود : سیاست‌های حمل‌ونقل در سراسر جهان به‌وضوح نیازمند رشدی هستند تا پا به‌پای تمایل فزاینده برای جابجایی توسعه یابند و کیفیت زندگی را حفظ کنند.

 وی خاطرنشان ساخت : در این راستا مدیریت ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای یک موضوع کلیدی به‌حساب می‌آید. امروز تصادفات جاده‌ای در کشور ما به دغدغه اصلی مدیران و مسئولین تبدیل‌شده است. که این موضوع و خسارت‌های مالی ناشی از آن بر خانواده‌ها و دولت تحمیل می‌شود.

نبیان، معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این جلسه آموزش و فرهنگ‌سازی را ازجمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان کرد : همه باید با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق گامی به‌سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به‌تبع آن کاهش حوادث رانندگی برداریم.

نبیان تصریح کرد :باید با بررسی همه جوانب و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورهای گام برداریم و تمامی دستگاه‌های مرتبط به موضوع ایمنی می‌بایست با همدلی و تعامل در این راه تلاش کنند.

در ادامه این نشست سرهنگ قدمی فرمانده پلیس‌راه استان ضمن ارائه گزارش از آمار و تصادفات درراه‌های استان اعلام کردند که تردد درراه‌های استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵  بالغ بر  ۵.۲۲ درصد رشد داشته و ۱۴ درصد در راه‌های روستایی افزایش تردد صورت گرفته است.

 وی یادآور شد: همچنین ۵.۱ درصد، در تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات نسبت به سال ۹۵ کاهش را شاهد هستیم.

دیوسالار از پزشکی قانونی استان نیز در این جلسه گفت:  استان مازندران از تاریخ۹۶/۱۲/۲۵ تا ۹۷/۱/۱۵، شاهد۳۲ مورد فوتی ناشی از تصادفات در استان بوده که تقریباً ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد همچنین در سال ۹۶ تعداد فوتی ناشی از تصادفات ۶۱۸ نفر بوده که نسبت به سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است. بیشترین تعداد کشته‌ها عابرین پیاده بوده‌اند یعنی ۱۹۱ نفر را شامل می‌شوند که بیشترین برخورد با عابرین پیاده را شهرستان بابل داشته است.

فولادی رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان یادآور شد:  از ۵۱ نقطه حادثه‌خیز ۱۰ نقطه آماده برای مناقصه بوده و ۴۱ نقطه دیگر تا پایان سال مشخص خواهد شد.

در این نشست مقرر شد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه کمربندی تنکابن نسبت به بستن بریدگی‌ها اقدام و تنها در این محور ۳ بریدگی باز باشد.  همچنین در بحث مهندسی ترافیک و براساس جلسه شورای ترافیک استان تائید شد که شهرهای ساری – قائم‌شهر آمل – بابل و تنکابن مجهز به دوربین شوند.  

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.