| کد خبر: 159355 |

◄ بندرامیرآباد تنها بندر نسل سوم متصل به ریل

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: اتصال بندرامیرآباد به شبکه ریلی کشور به عنوان تنها بندر نسل سوم شمال کشور توسعه اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت:  اتصال بندرامیرآباد به شبکه ریلی کشور به عنوان تنها بندر نسل سوم شمال کشور توسعه اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت.

 نشست هم‌اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر با حضور مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی ، راه‌آهن و نمایندگان شرکت‌های غیر دولتی بخش ریلی در بندر امیرآباد با هدف بهره‌مندی از فرصتهای طلایی منطقه در توسعه حمل و نقل چند وجهی برگزار شد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه امیرآباد در این نشست با ایراد سخنانی با اشاره اینکه بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر نسل سومی شمال کشور متصل به شبکه ریلی است ابراز امیدواری کرد ؛ برگزاری نشستهایی از این دست سهم شایانی در توسعه اقتصادی ملی و منطقه‌ای داشته باشد.

سیاوش رضوانی در ادامه با اشاره به  اینکه بندر امیر آباد به عنوان تنها بندر دارای اسکله رو رو ریلی در کشور است خاطر نشان کرد ؛ بازیر ساختهای منحصر به فرد ریلی در این بندر و افزایش ترانزیت ریلی بزودی شاهد سهم واقعی ریل در تبادل انواع کالا در این بندر خواهیم بود .

وی به حجم بالای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد اشاره و اذعان داشت : با تمهیدات صورت گرفته و فعالیتهای کارخانجات تولیدی در این بندر و همچنین بهره گیری از حمل و نقل چند وجهی صادرات انواع کالا در این بندر افزایش می یابد .

این مدیر در ادامه افزود:امروزه ارتباط ریل به بندر در دنیا یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و جنبه‌های رقابتی و عامل استراتژیک است که با سیاست‌گذاری‌های مدیران ارشد سازمان بنادر در این زمینه سهم کشور در بازار جهانی افزایش می‌یابد .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.