| کد خبر: 155263 |

تلاش برای گسترش و توسعه حمل و نقل ریلی در مازندران

استاندار مازندران ضمن تشریح برنامه‌هایی که در تعامل با وزارت راه‌و‌شهرسازی در دستور کار دارد، از بررسی راه‌اندازی راه‌آهن منطقه خزر به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: فعال‌کردن خط کشتیرانی بین‌المللی به کشورهای همسایه همچون روسیه، آذربایجان و قزاقزستان از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

تین نیوز

استاندار مازندران ضمن تشریح برنامه‌هایی که در تعامل با وزارت راه‌و‌شهرسازی در دستور کار دارد، از بررسی راه‌اندازی راه‌آهن منطقه خزر به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: فعال‌کردن خط کشتیرانی بین‌المللی به کشورهای همسایه همچون روسیه، آذربایجان و قزاقزستان از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

محمد اسلامی استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره اهم برنامه‌هایی که قرار است به عنوان استاندار مازندران در تعامل با وزارت راه و شهرسازی به انجام برساند توضیحاتی را ارایه کرد.

اسلامی گفت: در استان مازندران دو برنامه اساسی موردتوجه ما قرار دارد که یکی از آنها استفاده از ظرفیت‌های دریایی استان و دیگری تقویت صادرات در منطقه‌شمالی کشور است.

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که در حال‌حاضر ذخایر دریایی در شمال کشور آسیب فراوان دیده و از ذخایر دریایی استان، بهره‌برداری لازم انجام نشده است، افزود: ایجاد قابلیت‌هایی که بتواند استفاده از فرصت‌های دریا اعم از ورزش‌های آبی، مسافرت‌های دریایی، موضوعات مرتبط با تفریح دریایی بین شهرهای ساحلی ایران در شمال کشور برقرار کند جزو برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: فعال‌کردن خط کشتیرانی بین‌المللی به کشورهای همسایه همچون روسیه، آذربایجان و قزاقزستان از دیگر برنامه‌های ما است که این موضوع می‌تواند منجر به تبادلات گردشگر با همسایگان شمالی شود و به اقتصاد منطقه نیز کمک قابل‌توجهی نماید.

تقویت ظرفیت‌های صادراتی استان مازندران

استاندار مازندران، تقویت گردشگری در استان را از دیگر برنامه‌های در دست انجام برشمرد و گفت: در موضوع صادرات، استان مازندران دارای ظرفیت‌های تولیدی بسایر فراوانی است که این ظرفیت‌ها هم در بحث باغات و مرکبات و هم تولید موادغذایی و دام و طیور است و از جمله هدف‌گذاری‌های ما در مبحث مهم صادرات است.

اسلامی با اظهار تاسف از اینکه هم‌اکنون از یک سوم ظرفیت بنادر شمال کشور استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از یک سوم ظرفیت بنادر استفاده می‌شود که باید این مشکل چاره اندیشی شود و استفاده از ظرفیت‌های بنادر به یک فرصت صادراتی تبدیل شود. زیرا صادرات می‌تواند اقتصاد مازندران، تولید و اشتغال را در منطقه شکوفا کند.

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که حمل‌و‌نقل ترکیبی در استان مازندران از جمله اولویت‌های وی خواهد بود، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در استان مازندران در این دوره به جد دنبال خواهد شد. هم‌اکنون شاهد هستیم که بیشتر بار حمل‌و‌نقل بار و همچنین مسافر در استان خودرو محور است و با توجه به آمار بالای تلفات جاده‌ای در تلاش هستیم تا بحث حمل‌و‌نقل ریلی  در استان را گسترش دهیم.

اسلامی تصریح کرد: نکته دیگری که وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید دارند بحث راه‌اندازی راه‌آهن منطقه خزر است که می‌تواند از آستارا تا اینچه‌برون در سه استان مهم شمالی کشور برقرار شود. همچنین این شبکه ریلی می‌تواند به قطار شهری متصل شود و در عین‌حال می‌تواند به عنوان فرصتی برای گسترش حمل‌و‌نقل ریلی باشد. بدین‌ترتیب مردم در استان‌های‌شمالی می‌توانند بدون نیاز به خودرو با ریل به صورت منطقه‌ای و بین‌المللی سفر داشته باشند.

 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    راه اهن ساری رشت کارکردهای فراوان توریستی ،مسافری ریلی،محیط زیستی،کاهش ترافیک ،ترانزیتی ،باری ،حومه ای و... تراکم بالای جمعیت این منطقه تضمین کننده درامد بالای بخش خصوصی است میتوان مدل ریلی ژاپن در این ناحیه پیاده کرد .شمال کشور با کمترین طول مسیر بیشترین تراکم جمعیتی دارد مطمئنا نسبت به استانهای کویری کشورمان جذابیت ریلی بیشتری دارد