| کد خبر: 143207 |

سرمایه گذاری 1300 میلیارد ریالی دولت یازدهم در فرودگاه‌های مازندران

مدیر کل فرودگاه های مازندران گفت که در دولت یازدهم برای ایجاد زیر ساخت های موردنیاز در فرودگاه های استان حدود یکهزار و 300میلیارد ریال هزینه شد .

تین نیوز

مدیر کل فرودگاه های مازندران گفت که در دولت یازدهم برای ایجاد زیر ساخت های موردنیاز در فرودگاه های استان حدود یکهزار و 300میلیارد ریال هزینه شد .

سعدالله وطن خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : احداث باند جدید و توسعه میادین پروازی در فرودگاه رامسر شرایط را برای نشست و برخاست راحتتر هواپیماها و استفاده از ناوگان هوایی با بدنه بزرگتر در این فرودگاه فراهم کرد.

وی ادامه داد : برای ایجاد این باند جدید به طول 2 هزار و 700 متر اعتبار ملی یک هزار و یکصد میلیارد ریالی هزینه شده است.

مدیر کل فرودگاه های مازندران زمان آغاز این طرح را سال 1389 اعلام کرد و ادامه داد : با تخصیص این اعتبار و اعتبارات تکمیلی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید با اجرای پروژه زیرساختی زمینه توسعه اهداف سیاحتی و گردشگری شهرستان رامسر محقق می شود.

وی همچنین از نبود فضا و مجموعه ای به منظور استقبال مردم از مسافران بویژه پروازهای زیارتی عتبات و حج با عنوان ترمینال استقبال کنندگان از جمله کمبودهای زیرساختی در فرودگاه دشت ناز ساری نام برد.

وطن خواه گفت : تصمیم برای تامین این زیرساخت در سال 1391 کلید خورد و اعتبار 115 میلیارد ریالی برای آن پیش بینی شد.

وی اضافه کرد : ترمینال استقبال کنندگان در فضای پنج هزار مترمربع تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر کل فرودگاه های مازندران امیدوار است تا 6 ماه آینده 10درصد باقیمانده این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

وطن خواه به اجرای طرح های ایمنی و امنیتی فرودگاه های مازندران اشاره کرد و افزود در یک سال اخیر حدود 25 میلیاردریال برای ایمن سازی، رفع موانع پروازی و احداث بخشی از دیوارهای پیرامونی فرودگاه‌های استان و نصب دوربین های مداربسته هزینه شد.

وی همچنین از توسعه 800متری ترمینال فرودگاه نوشهر به عنوان بخش دیگری از فعالیت های فرودگاههای استان برای تامین زیر ساخت های ضروری عنوان کرد.

مدیر کل فرودگاه های مازندران از ساخت و بهره برداری از سیستم تصفیه فاضلاب فرودگاه ساری، خرید یکدستگاه بیل مکانیکی چندمنظوره، توسعه و تکمیل و تجهیز سالن فرهنگی ورزشی، بهسازی کامل ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه ساری، نصب 2 دستگاه برج روشنایی در فرودگاه های ساری و نوشهر با هزینه بیش از 10 میلیارد ریال اشاره کرد.

دولت دوازدهم و تداوم تامین زیرساخت فرودگاه های مازندران

وطن خواه از انجام مناقصه درخصوص پروژه های بهسازی سه فرودگاه رامسر، نوشهر و ساری خبرداد و گفت که اعتبار 90 میلیارد ریالی برای این پروژه ها تامین شده و یک ماه آینده نیزمراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از انجام مناقصه توسعه پارکینگ هواپیما در فرودگاه ساری تا 2 ماه آینده خبر داد و افزود : با اعتبار یکصد میلیارد ریال حدود20هزار متر مربع به فضای قبلی پارکینگ هواپیما این فرودگاه اضافه می شود.
هم اکنون پارکینگ موجود هواپیما در فرودگاه ساری 30 هزار متر مربع است.

وطن خواه از اجرای پروژه فیبر نوری در هر سه فرودگاه، تملک اراضی برای نصب سامانه کمک ناوبری فرود دقیق هواپیما، مطالعات طرح جامع و مطالعات طرح زهکشی و فاضلاب فرودگاه ساری به عنوان اقدامات درحال اجرا دراین مجموعه ها ذکر کرد.

مازندران سه فرودگاه ساری، نوشهر و رامسر دارد که ماهانه 680 پرواز از این فرودگاه ها نشست و برخاست دارد.

تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، عسلویه، کیش، اهواز، عتبات عالیات و عربستان مقاصد پروازهای این سه فرودگاه است.

درسال گذشته حدود460 هزار مسافر در قالب بیش از4300پرواز در فرودگاه های استان مازندران اعزام و پذیرش شده اندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 20 درصد رشد داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.