| کد خبر: 140870 |

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس:

۳.۵ کیلومتر از پروژه راه ساری - تاکام نیازمند تملک اراضی است

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۳.۵ کیلومتر از پروژه راه ساری – تاکام به دلیل تملک نشدن اراضی باقی مانده است.

تین نیوز

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۳.۵ کیلومتر از پروژه راه ساری – تاکام به دلیل تملک نشدن اراضی باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد دامادی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه نمایندگان پیگیری مطالبات مردم و منطقه را جزو وظیفه ذاتی خود تلقی می کنند و بر انجام آن واقف هستند، درباره سرانجام پروژه ساری- تاکام و بار تراکمی و ترافیکی که در این محور وجود دارد، گفت: وضعیت محور و اینکه یکی از پرترددترین محورهای کشور است را به اطلاع وزیر راه و شهرسازی رساندم.

دامادی در ادامه برخورداری از حداقل استانداردهای جاده ای را از ضروریات محور ساری- تاکام دانست و گفت: با پیگیری هایی که انجام گرفت اکنون ۸.۵ کیلومتر از فاز یک پروژه ساری -تاکام به اتمام رسید که سه و نیم کیلومتر به علت عدم تملک باقی مانده است.

وی اضافه کرد: برای اجرای فاز دو این پروژه (از هولار تا تاکام)، مناقصه برگزار شد تا با تجدید پیمان، پیمانکاری قوی برای اجرای فاز دوبی اید تا با این وضعیت اعتباری موجود در حوزه عمرانی پیش پول نخواهد و فاز دو این پروژه را آغاز کند.

دامادی در ادامه تصریح کرد: بنده مسئول پیگیری هستم و تمام تلاش خود را انجام دادم و وضعیت اسفبار محور را هم به گوش رئیس جمهور و هم وزیر رساندم و امیدواریم با حضور پیمانکار جدید فاز دو آن به اتمام برسد و محور ساری - تاکام از حداقل استانداردها برخوردار شود.

بابیان اینکه تبدیل منطقه ای در مازندران به منطقه آزاد تصمیمی است که باید توسط دولت اتخاذ شود و نیاز به کار کارشناسی دارد، اظهار کرد: امکاناتی همچون دسترسی به فرودگاه، ریل و شاخص های دیگر از ویژگی های بندر آزاد است که بر اساس این شاخص ها اقدام می شود ضمن اینکه این وجود منطقه آزاد در مازندران مطالبه ای بود که از دوره های قبل به دنبال تحقق آن بودیم.

وی افزود: امیدواریم دولت باتدبیر برای تحقق این مطالبه تصمیم کارشناسی بگیرد چراکه تحقق آن تدبیر دولت را می رساند.

نماینده مردم ساری و میان دورود در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه مناطق نفت خیز سهمی در بودجه دولت دارند، گفت: مازندران جزء مناطق نفت خیز است و امیدواریم در حوزه عمرانی از این حیث بهره مند شود.

دامادی افزود: میادین نفتی در مازندران وجود دارد که می تواند با حضور سرمایه گذاران به بهره برداری برسد و موجب رونق بیشتر استان شود زیرا وضعیت استان در بخش اشتغال بسیار اسفبار است که افتتاح خط لوله دامغان-کیاسر- ساری - نکاء می تواند زمینه توسعه حوزه های مختلف صنعت پایین دستی و بالادستی پتروشیمی را فراهم کند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

وی درباره نقش نمایندگان در جذب فرصت های سرمایه گذاری در استان مازندران، گفت: نمایندگان مطالبات را از دولت پیگیری می کنند، همین پروژه خط لوله دامغان - کیاسر - ساری مطالبه ای بود که پس از 5 سال تلاش و پیگیری ما امروز به نتیجه رسیده است ضمن اینکه برای رفع مشکلاتی همچون تعطیلی کارخانه های استان که روزی اشتغال فراوانی داشت دولت باید برنامه ریزی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.