| کد خبر: 137952 |

شیوه بهره برداری از دریا در مازندران نگران کننده است

استاندار مازندران گفت: شیوه بهره برداری از دریا در مازندران نگران کننده است.

تین نیوز

استاندار مازندران گفت: شیوه بهره برداری از دریا در مازندران نگران کننده است.

ربیع فلاح جلودار در نخستین همایش مدیریت و ساماندهی سواحل دریای خزر در ایزدشهر نور، اظهار کرد: استان مازندران نیاز دارد تا به واسطه مدیران ساحلی ساخته شود و این همایش باید تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان های تعطیلی حدود 40 میلیون نفر شب در مازندران اقامت می‌کنند خاطرنشان کرد: باید شرایطی در مازندران فراهم شود تا مسافران به خوبی از این شرایط بهره مند شوند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران دارای 15 شهر ساحلی است و با ساحلی بیش از 480 کیلومتر از فضای خوبی بهره مند است و نگاه دولت تدبیر در مازندران این است که با جذب سرمایه گذار بتواند گام های موثری را برای توسعه دریایی بردارد.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر شیوه بهره برداری از دریا از شکل معقول خارج شده و این یک امر نگران کننده است، اظهار کرد:متاسفانه هنوز در کشور استخراج نفت از منابع دریایی وجود ندارد و این در حالی است که کشورهای همسایه این کار را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه دریا باید به عنوان یک فرصت توسعه شناخته شود و آسیب های آن مورد بررسی قرار گیرد، بر حفظ محیط زیست به عنوان برنامه های اصلی دولت تدبیر تاکید و خاطرنشان کرد: سالم بودن سواحل و دریا از مهمترین مسائلی است که باید مسئولان نسبت به آن تلاش کنند.

استاندار مازندران گفت: برای جذب سرمایه گذار باید مسیرهای اداری برداشته شود و در حالی که بخش خصوصی مشتاق برای سرمایه گذاری در دریای خزر هستند اما هنوز این امر محقق نشده است.

فلاح اظهار کرد: در طول دهه 70 به میزان 2.5 متر آب دریا بالا آمده است که این نیاز به مسائل کارشناسی دارد تا خسارت به سرمایه گذاران وارد نشود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت موضوع پسماند از وظایف اصلی شهرداران است که با همکاری استانداری این موضوع پیگیری می‌شود، یادآور شد: در سال 97 تمامی شهرها دارای قراردادی برای مدیریت پسماند می شوند تا این مشکل از استان رفع شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران دچار مشکلات بسیاری هستند و لازم است که فرمانداران و شهروندان از این افراد حمایت کنند.

وی با بیان چند طرح پیشنهادی برای ساماندهی مناطق ساحلی، گفت: تدوین و توسعه برنامه کلان برای مناطق ساحلی، حفظ حریم دریاها، حفظ حریم کرانه های جنوبی دریای خزر توسط شهرداری ها، جذب گردشگر، آشنا بودن به قوانین بین المللی دریاها و توجه به توسعه پایدار دریای خزر از موضوعاتی است که می تواند برای ساماندهی مناطق ساحلی مفید باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.