| کد خبر: 135733 |

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:

توسعه فرودگاه محمودآباد سبب رونق اقتصادی غرب مازندران می‌شود

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فرودگاه بیشه‌کلا محمودآباد رونق اقتصادی شهرهای غرب مازندران می‌شود.

تین نیوز

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فرودگاه بیشه‌کلا محمودآباد رونق اقتصادی شهرهای غرب مازندران می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،  علی اسماعیلی امروز در نشست با اصحاب رسانه این شهرستان با بیان اینکه اظهار داشت: در این یک سال چهار برنامه نشست با رسانه، راه‌اندازی کانال تلگرامی به منظور ارایه عملکردها و برنامه‌ها، راه‌اندازی شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ارایه عملکرد‌ها و دستاوردها به طور زنده و ارتباط و دورهمی با مردم برنامه‌ریزی شده که هم‌اکنون همه این برنامه‌ها در حال انجام است.

 

وی گفت: مهم‌ترین اهداف از این برنامه‌ها آگاهی‌بخشی مردم از عملکرد چهار ساله دفتر نمایندگی است تا امید بر آن داریم نمایندگان بعد نیز به این روند ادامه دهند و پاسخگویی به مردم و رسانه را نهادینه کنیم.

 

اسماعیلی با اشاره به اینکه این شهرستان در 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی میزبان اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بوده که به منظور رسیدگی بر مشکلات اقتصادی مردم و دغدغه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در این جلسات و نشست مشکلات 700 نفر از بنگاه‌های اقتصادی مازندران مورد رسیدگی قرار گرفته و 280 نامه از نامه‌های این بنگاه‌ها دستور بررسی و به وزارت صنعت و معدن ارائه شد.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه سعی شده طی این یک سال جلسات استاندار مازندران را به این شهرستان کنیم تا موضوعات و مشکلات مردم محمودآباد مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: طی این جلسات و نشست‌ها پس از پیگیری‌های لازم کلنگ سد لاستیکی سرخرود با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال بر زمین زده و کارگاه آن ایجاد و پیمانکار تعیین شود، با اجرای این طرح روستاهای بخش دابوی شمالی و شهر سرخرود از امکانات آب شرب، کشاورزی بهره‌مند می‌شوند در کنار اینکه اجرای این پروژه موجب رونق گردشگری، اقتصادی و کشاورزی می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای دو پروژه کمربندی غربی و شرقی این شهرشتان مطرح کرد: اکنون آسفالت درون روستایی کمربندی غربی انجام شده و کمربندی شرقی نیز از معاون وزارت راه خواستار شده تا نسبت به بودجه آن تصمیم‌گیری جدی داشته تا در هفته دولت این طرح به بهره‌برداری برسد.

 

اسماعیلی با تاکید براینکه در اجرای طرح‌های بهداشت و درمان نیز سه مرکز خانه سلامت در روستاهای ملاکلا، عبدالله و احمدآباد کلیج به بهره‌برداری رسید و دو دستگاه آمبولانس با تجهیزات پزشکی از سوی وزارتخانه بهداشت به این شهرستان اختصاص یافت، اظهار داشت: همچنین در سال‌ جاری ساخت کلینیک هفت تیر و سه مرکز خانه بهداشت و سلامت نیز دستور کار قرار می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: در اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی نیز با تخصیص 42 میلیارد ریال در سه روستا این شهرستان از سوی جهاد کشاورزی انجام شده که در دیگر بخش‌های مختلف کشاورزی نیز بالغ بر 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس از آزادسازی 60 هکتار از امور اراضی تشبندان و اضافه شدن آن به شهرک شهدای محمودآباد خبر داد و گفت: در اجرای طرح حمایت از رونق تولید نیز حدود 14 میلیارد و 150 میلیون تومان تسهیلات بانکی به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی، تولیدی و کشاورزی اختصاص یافت.

 

وی با بیان اینکه در ادامه اجرای طرح‌های خدماتی ایستگاه آموزشی آتش‌نشانی در این شهرستان کلنگ آن بر زمین زده می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت برنامه ششم توسعه با مصوب چهار موضوع آب، ریل، آب و فاضلاب و محیط زیست از سوی کمیسیون‌ها و نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود.

 

اسماعیلی با اشاره به معضل زباله دو شهرستان نور و محمودآباد عنوان کرد: در این زمینه امسال بودجه سال 97 بر معضل زباله و خرید دستگاه‌ها زباله‌سوز برای این دو شهرستان اختصاص یابد تا در ماده 23 الحاقی مصوبه و مشکل دپوی زباله دو شهر ساحلی استان مازندران حل شود.


رونق فرودگاه بیشه‌کلا محمودآباد موجبی بر احیا شهرهای غرب مازندران می‌شود

دبیر کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم در محمودآباد بر وجود فرودگاه آموزش خلبانی و وجود ساخت‌وسازهای غیرمجاز در پیرامون این خط هوایی استان مازندران بیان کرد: از همه اصحاب رسانه خواستارم که در هر نشستی و مصاحبه‌ای بر موضوع این فرودگاه پیگیر شوند تا به نتیجه کامل برسیم تا بتوانیم این فرودگاه را فعال کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه با رونق این فرودگاه چندین شهرستان استان احیا می‌شود اگر چه با وجود پهپاد کوچک آن زیرساخت‌های لازم آماده است، تصریح کرد: با توجه به ساخت‌وسازهای غیرمجاز پیرامون فرودگاه نیز باید پیگیری‌های لازم صورت گیرد و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری شود و حتی ساختمان‌های مانع کار فرود هواپیماها نیز تخریب انجام شود.

 

اسماعیلی با تاکید براینکه در زمینه منطقه آزاد و تجاری نیز پیشنهاد هفت منطقه به مجلس داده شد اما به دلیل عدم آمادگی نقشه طرح از سوی کمیسیون برگشت داده شد اما اکنون مجدد نقشه آماده شده و هفته آینده در کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: از این استان سه منطقه آزاد از سوی مجمع نمایندگان مازندران ارائه شد که در دست پیگیری‌های لازم است اگر چه قبل از معرفی منطقه آزاد یک شهرستان باید به عنوان منطقه ویژه، پس از رونق و جذب سرمایه‌گذار تبدیل به منطقه تجاری و آزاد می‌شود.

 

وی عنوان کرد: برای شرکت نامی چون پوشینه این شهرستان نیز در صورت رجوع کارفرما هرگونه آمادگی بر حمایت این واحد تولیدی به منظور رونق و تولید دوباره چرخ‌های رسیدگی با معرفی به وزارتخانه صنعت و تجارت نسبت به حمایت تسهیلات بانکی را دارم.

 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با اشاره به انتقاد یکی از فعالان رسانه‌ای در موسسه مردم نهاد بر عدم تشکیل اتاق فکر از سوی نماینده بیان کرد: از تشکیل اتاق فکر استقبال می‌کنم چرا که از نظرات و پیشنهادات کارشناسان، متخصصان و همچنین رسانه بر مبنی توسعه و پیشرفت دو شهرستان نور و استفاده می‌برم اگر چه باید در این امر مردم این دو شهرستان اختلاف ‌سلیقه‌هایی چون بر به‌کارگیری مدیران بومی یا غیربومی را کنار بگذارند.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که حل اختلاف سلیقه‌ها و با استفاده از مدیران غیربومی اما با کارآیی و تخصص بالا موجبی بر تشکیل کارگروه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به ویژه توسعه آن شهرستان می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسام 0 0

    قطعا این فرودگاه توجیه اقتصادی ندارد. نماینده محترم بجای تبلیغات رسانه ای از چند کارشناس حمل و نقل هوایی مشاوره بگیرد‌