| کد خبر: 98127 |

توجه دولت به پروژه ۱۱۴ کیلومتری راه‌آهن خرم‌آباد - دورود

تین‌نیوز| آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد -دورود از پیشرفت فیزیکی این پروژه در مسیری صعب‌العبور و کوهستانی ابراز رضایت کرد و گفت: این مسیر ۱۱۴ کیلومتری راه‌آهن جدید است، به‌طوری که در دولت تدبیر و امید و در سال ۹۳ آغاز شده است.

 
عباس آخوندی در آیین بازدید از پروژه راه‌آهن خرم‌آباد -دورود، درخصوص روند پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های ریلی مهم وزارت راه و شهرسازی است که منجر به توسعه شبکه ریلی و اتصال خرم‌آباد به دورود می‌شود. وی با اعلام اینکه این مسیر ۱۱۴ کیلومتری راه‌آهن جدید است و در سال ۹۳ و در دولت تدبیر و امید شروع شده، گفت: مسیر عبور این پروژه منطقه کوهستانی بسیار صعب‌العبوری است و به همین دلیل تونل‌های زیاد و پل‌های متعددی در روند اجرای این پروژه احداث می‌شود. آخوندی ادامه داد: حدود ۱۳ کیلومتر تونل در این پروژه به کار گرفته شده است و یک تونل پیوسته ۴۶۰۰ متری و یک تونل پیوسته ۳۸۰۰ متری دیگر که هر دو به مرحله حفاری رسیده‌اند و سرجمع حدود ۴هزار متر پل نیز در این پروژه تاسیس شده است؛ بنابراین پروژه فنی بسیار پیچیده‌ای است که خوشبختانه روند رو به رشدی را طی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا این لحظه موفق به تملک ۸۰ درصد اراضی در مسیر راه‌آهن دورود – خرم‌آباد شده‌ایم گفت: حفاری تونل و زیرسازی پل‌ها در حال حاضر روند خوبی را طی می‌کند. وی با بیان اینکه شخصا معتقد هستم امکان دسترسی مردم به ریل بسیار حایز اهمیت است توضیح داد: با استاندار محترم به توافق رسیدیم تا ایستگاه مسافری برای رفاه حال مردم در داخل خرم‌آباد ساخته شود. امیدوارم با کمک مشاور طرح جامع شهر بتوانیم ایستگاه مسافری در خرم‌آباد داشته باشیم. آخوندی با بیان اینکه کار ساخت ایستگاه در داخل شهر و تملک اراضی سخت و پرهزینه خواهد بود، گفت: با این حال رفاه حال مردم ارزش انجام این کار را دارد. وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه این خط راه‌آهن می‌تواند کمک زیادی در جهت توسعه لرستان داشته باشد، افزود: به‌رغم همه تنگناهای مالی پروژه باقی مسیر خود را با سرعت طی خواهد کرد و ما توانسته‌ایم بخشی از مطالبات پیمانکاران را از محل فروش سهام پرداخت کنیم و باقی آن را از طریق فروش اسناد خزانه پرداخت خواهیم کرد. به گفته وزیر راه و شهرسازی در این پروژه حدود ۱۲۰۰ نفر نیروی انسانی و ۶۰۰ دستگاه در حال کار فعالیت هستند و ساخت و تکمیل آن موجب برکت برای مردم استان لرستان خواهد بود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.