| کد خبر: 170225 |

◄ تاکید بر ضرورت یکسان‌سازی و شفافیت کرایه‌بار در لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بر ضرورت یکسان‌سازی و شفافیت کرایه‌بار در شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در استان تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بر ضرورت یکسان‌سازی و شفافیت کرایه‌بار تاکید کرد و گفت: با پیگیری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در دوماه اخیر بخشی از مطالبات رانندگان نظیر افزایش ۲۰ درصدی کرایه‌بار، افزایش حق‌بیمه، حذف سپهتن از ناوگان کالا و ... محقق شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، عباس شرفی در جلسه با صاحبان شرکت‌های حمل‌ونقل و انجمن‌های صنفی کالا گفت: در اینکه رانندگان مشکلات و مطالبات به حقی دارند تردیدی نیست ولی برای تحقق این خواسته‌ها، همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل ضروری است.

وی بابیان اینکه وجود پدیده دلالی زیبنده استان نیست، گفت: با پیگیری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در دوماه اخیر بخشی از مطالبات رانندگان نظیر افزایش ۲۰‌درصدی کرایه‌بار، افزایش حق‌بیمه، حذف سپهتن از ناوگان کالا و ... محقق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، گفت: یکسان‌سازی و شفافیت در نرخ‌بارنامه ضروری است اما هنوز برخی شرکت‌های حمل‌ونقل، رویه قبلی خود رادارند که در این رابطه کمیسیون ماده ۱۲‌رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها فعال‌شده است و با جدیت تمام با افراد خاطی برخورد و روزانه ده‌ها شرکت در کشور پلمپ می‌شوند که در استان لرستان هم تاکنون چهار شرکت پلمپ شده‌اند.

مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان هم در این جلسه بابیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل خود را همکار و همراه ما بدانند، گفت: جا دارد از زحمات و همراهی شرکت‌های حمل‌ونقل استان در جریان مشکلات حمل بار در خرداد امسال قدردانی کنیم.

وی گفت: از خردادماه تا به امروز اقداماتی در راستای تحقق مطالبات رانندگان در استان لرستان صورت‌گرفته است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نهایی‌شدن نرخ حمل پایه در استان، محاسبه نرخ‌بار براساس تن کیلومتر تحت وب، فعال کردن کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل، راه‌اندازی اعلام بار و ارائه صورتحساب به راننده همراه بارنامه اشاره کرد.

ملکی صادقی تصریح کرد: روسای راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان تا پایان هفته لیستی از بارهای استثنا تهیه و نرخ‌بار تجاری توافقی را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حمل و جابه‌جایی گندم تولیدی استان بحث روز است که در این زمینه تحت هیچ شرایطی نباید حق کمیسیون از ۱۴‌درصد بیشتر شود و در این رابطه تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و تجارت و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ورود کرده‌اند.

رضا عبدی رئیس اداره حمل‌ونقل کالا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز ضمن تاکید بر لزوم تعامل سازنده بین فعالان حوزه حمل‌ونقل گفت: حضور تمام‌وقت مدیران عامل شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و یا جانشینان رسمی آنها، اعلام اسامی کارکنان شرکت‌ها با ذکر مشخصات و عنوان شغلی، به‌روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری دفاتر شرکت‌ها، نصب و استفاده از کارت‌خوان و درج مبلغ واقعی ارزش بار از مواردی است که باید مورد توجه مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل کالا قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌ما ایجاد بستر مناسب برای حمل‌ونقل ایمن و تامین انتظارات به‌حق همه دست اندرکاران فعال در چرخه حمل‌ونقل است و با شرکت‌های خاطی برخورد جدی صورت می‌گیرد و در این زمینه باکسی تعارف نداریم.

امین گودرزی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان بروجرد هم گفت: بروجرد دارای ۱۴‌شرکت حمل‌ونقل بار است که اخیرا در کمیسیون ماده ۱۲ استان، چهار شرکت این شهرستان به دلیل تخلف محکوم‌به تعطیلی یک‌ماهه شده‌اند.

وی از شناسایی و برخورد با دلالان حمل کالا خبر داد و افزود: با توجه به فصل برداشت گندم، ضرورت دارد حمل این کالای استراتژیک به صورت مناقصه‌ای و با فرصت برابر برای همه شرکت‌ها باشد.

در این جلسه مدیران عامل و نمایندگان شرکت‌های حمل کالا، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند و برای همکاری در بحث بهبود وضعیت رانندگان و ناوگان بار قول مساعد دادند.

 روسای ادارات حراست؛ مسافر، فناوری اطلاعات و ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌های استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.