| کد خبر: 168324 |

◄ جابجایی ۵۲۳ هزار مسافر در لرستان

۳۰ درصد صدور برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان افزایش یافت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری لرستان گفت: در دوماهه نخست امسال ۵۲۳ هزار و ۱۷۳ نفر از خدمات ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری لرستان بهره‌مند شدند، این در حالی است که به گفته معاون حمل‌و‌نقل این اداره‌کل در این دو ماه بیش از ۹ هزار عدد برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان صادرشده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری استان افزود: این تعداد مسافر در قالب ۵۷ هزار و ۹۲۹ سفر جابه‌جا شده‌اند که ازنظر تعداد سفر و مسافر نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۰ و ۱۷ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

وی گفت: باوجود سیر نزولی سفر و مسافر، خللی در اشتغال حوزه حمل‌و‌نقل عمومی وارد نشده به‌طوری‌که تعداد رانندگان شاغل در این بخش با ۵درصد افزایش به سه هزار و ۱۸۷ نفر رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: درمجموع طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۷، تعداد ناوگان مسافر فعال در استان یک هزار و ۳۸۴ دستگاه است و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴درصد افزایش داشته است که در این میان ناوگان اتوبوس با ۱۱درصد افزایش وضعیت بهتری نسبت به سواری و مینی‌بوس دارد.

شرفی با اشاره به فعالیت ۸۷ شرکت، موسسه و شعبه مسافربری در استان افزود: ازنظر میانگین عمر نیز ناوگان اتوبوس لرستان با ۸‌درصد کاهش در دوماهه امسال، همچنان نسبت به متوسط کشوری سه سال جوان‌تر است.

همچنین مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌و‌نقل این اداره کل گفت: در دوماهه ابتدایی امسال ۹ هزار و ۵۸۶ عدد برچسب معاینه فنی خودرو در لرستان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۳۰ درصد افزایش همراه است.

وی اظهار کرد: همچنین در این ایام ۶۷۰ هزار و ۹۳۱ تن انواع کالا در قالب ۵۰ هزار و ۱۷۷ فقره بارنامه جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۰‌درصدی در تعداد بارنامه و تناژ کالا در استان هستیم.

معاون حمل‌و‌نقل اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای لرستان بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۷۳ راننده در بخش حمل‌و‌نقل کالا در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: علیرغم کاهش جابه‌جایی کالا در استان، اشتغال رانندگان در این بخش ۷‌درصد و تعداد ناوگان کالا نیز ۵‌درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.