| کد خبر: 150480 |

کاهش 63 درصدی تلفات جاده‌های روستایی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان با 63درصد کاهش همراه بوده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان با 63درصد کاهش همراه بوده است.

به گزارش ایسنا، علی زندی‌فر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا بر اعلام پزشکی قانونی از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه تعداد تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان هفت نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 19 نفر تلفات، کاهش 63درصدی دارد.

وی یادآور شد: در مجموع سال گذشته 40 نفر در تصادفات محورهای روستایی استان فوت شده که با توجه به روند خوب کاهش تلفات در پنج ماهه امیدواریم تا پایان سال این روند حفظ و شاهد کاهش بیشتر تلفات باشیم.

زندی‌فر با بیان اینکه در پنج ماهه امسال تلفات ناشی از تصادفات برون شهری در استان با سه درصد کاهش همراه بوده است، افزود: از ابتدای سال 96 تا پایان مرداد ماه 141 نفر در تصادفات برون شهری جان باخته‌اند در حالی که سال گذشته در همین مدت 145 نفر در تصادفات کشته شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در مجموع طی پنج ماهه امسال 148 نفر در محورهای برون شهری و روستایی لرستان بر اثر تصادف کشته شده‌اند که نسبت به 164 نفر فوتی مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی به افزایش 15 درصدی برخورد با تخلفات اضافه تناژ اشاره کرد و گفت: در شش ماهه سال جاری با 166 خودروی حامل بار اضافه برخورد شده که در مقایسه با 144 مورد برخورد در مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 15درصدی برخورد با این قبیل تخلفات هستیم.

زندی‌فر از صدور برچسب معاینه فنی برای 8000 خودرو در استان طی شش ماهه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 5000 برچسب معاینه فنی صادر شده و نشان از رشد 60درصدی صدور برچسب معاینه فنی و افزایش ضریب ایمنی خودروها دارد.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.