| کد خبر: 147545 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

20 درصد جمعیت شهری لرستان در بافت‌های فرسوده ساکن‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 20 درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: 20 درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند.

علی علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: 20 درصد جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده و 15 درصد در سکونت‌گاه‌های غیررسمی ساکن هستند. کل مجموعه بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان، 901 هکتار است.

وی با اشاره به اینکه 2025 هکتار از استان معادل 14 درصد محدوده شهری را در خود جای داده است، افزود: برنامه‌ریزی برای بافت‌های تاریخی، ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام شده است. در خرم‌آباد 72 هکتار معادل دو درصد و در بروجرد 270 هکتار معادل هشت درصد بافت تاریخی وجود دارد.


این مسئول گفت: برای محدوده‌های تاریخی با شهرداری و میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.


مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود مطالعات طرح‌های بازآفرینی انجام و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است و تا پایان امسال مطا­لعات طرح‌های سایر شهرها را نیز انجام خواهیم داد.


علیخانی با بیان اینکه در دلفان بافت حاشیه‌ای نداریم، اضافه کرد: در این شهرستان که به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی مشخص شده، 116 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که 15 درصد کل مساحت آن محدوده شهری است و در آن 38 درصد جمعیت زندگی می‌کنند. از سال گذشته مطالعات این شهرستان آغاز شده است.


وی با اشاره به اینکه امسال در کل کشور 270 محله جزو برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، افزود: از این تعداد 9 محله متعلق به لرستان بوده که در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود واقع شدند و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است. برای بازآفرینی این محلات 7.3 میلیارد تومان اعتبار مصوب از سوی وزارت‌خانه به اداره کل راه و شهرسازی استان ابلاغ شده است؛ همچنین 29 پروژه در شهرستان‌های مذکور در حال انجام است و از پیشرفت مناسبی برخوردارند.


مدیر کل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: در بافت‌های فرسوده و اماکن تاریخی طرح‌هایی که قبلا انجام شده، بازطراحی کردیم.


وی تصریح کرد: در سکونت‌گاه‌ها، اولویت اول بهسازی و آسفالت معابر، جمع‌آوری آب‌های سطحی، احداث سرای محله و سالن‌های ورزشی و مراکز بهداشت و سایر خدمات روبنایی در مناطق آسیب‌پذیر گل سفید و علی‌آباد، فلک‌الدین، دره‌غریب بروجرد و ناصرالدین دورود است.
انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.