| کد خبر: 144218 |

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان:

تردد انواع کامیون و تریلر در محور ازنا- شازند ممنوع می‌شود

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: تردد انواع کامیون و تریلر در محور ازنا- شازند تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان گفت: تردد انواع کامیون و تریلر در محور ازنا- شازند تا اطلاع ثانوی ممنوع می‌شود.

 سید علی موسوی صبح امروز در جلسه بررسی جاده ازنا - شازند که در سالن جلسات معاونت عمرانی لرستان برگزار شد اظهارداشت: آمار تصادفات محور ازنا- شازند واقعا بالا است و از آنجا که این محور نسبت به سایر جاده‌های دو بانده کفی‌تر و پهن‌تر است این انگیزه ایجاد می‌شود که رانندگانی که می‌خواهند گردنه‌ها را طی کنند با سرعت بالا در این محور عبور کنند.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه ازنا -شازند رفته و کارگاه نیمه کاره است افزود: باید پروژه چهار خطه جاده ازنا- شازند سروسامان بگیرد و استارت مجدد بخورد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان عنوان کرد: پیمانکار پروژه موظف است محل خطر را در این محور مشخص و ایمن‌سازی لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: ضریب ترافیک و هدایت ترافیک در دل پیمان نامه آمده است بنابراین اگر مکانی در این مسیر مشکل دارد و افتادگی شانه راه وجود دارد باید علائم هشدار دهنده نصب و ایمن سازی به صورت کامل انجام شود.

موسوی تصریح کرد: اگر قصوری در این محور وجود دارد اداره راه و شهرسازی موظف است آن را رفع کند از طرفی چند قطعه نیمه کاره در این محور وجود دارد که کارهای جزیی از آنها بافقی مانده است تا زیر بار تافیک برود که انتظار می‌رود راه و شهریازی در اسرع وقت کار را شروع کند.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مصوب می‌شود پیمانکار پروژه ازنا- شازند محل کارگاه را در زمان تعطیلی کارگاه به صورت کاملا استاندارد ایمن سازی کند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از قطعات نیمه کاره محور ازنا - شازند در اسرع وقت باید اقدام شود اظهارداشت: در این محور گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس افزایش یابد.

وی به لزوم نصب تابلو و علائم راهنمایی رانندگی و نصب دوربین ثبت سرعت در این محور تاکید کرد و افزود: تمهیدات لازم برای کاهش میانگین سرعت در محور ازنا- شازند اتخاذ شود.

موسوی از ممنوعیت تردد انواع کامیون و تریلر به استثنای وسایل نقلیه‌ای که مقصد نهایی آنها در این منطقه واقع شده است در محور ازنا - شازند تا اطلاع ثانوی خبر داد و عنوان کرد: برای عدم تردد کامیون و تریلر در این مسیر باید اطلاع رسانی و هماهنگی با راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه استان مرکزی انجام شود و در این رابطه پلیس اعمال قانون کند.

وی افزایش سه اکیپ گشت نامحسوس را از دیگر مصوبات این جلسه دانست و بیان کرد: تیمی متشکل از راهداری، پلیس راه، راه و شهرسازی و فرمانداری ازنا از محور ازنا- شازند بازدید کنند تا نقاط پر تصادف و نیازمندی‌های ایمنی این مسیر را شناسایی کنند تا ظرف 2 روز آینده تحویل کارگروه شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.