| کد خبر: 144113 |

اختصاص 5 میلیارد اعتبار برای تکمیل چهار خطه "ازنا- شازند"

استاندار لرستان از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه چهارخطه ازنا- شازند خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این پروژه با اعتبار اختصاص یافته تکمیل شود.

تین نیوز

استاندار لرستان از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه چهارخطه ازنا- شازند خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این پروژه با اعتبار اختصاص یافته تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز لرستان، جاده ارتباطی ازنا - شازند از پرترددترین و پرحادثه‌ترین محورهای ارتباطی لرستان است و هفته گذشته وقوع یک تصادف خونین با 6 کشته در این محور، واکنش نمایندگان مجلس و مردم را در پی داشت.

مجید کیان پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به وقوع تصادف در محور ازنا - شازند واکنش نشان داد و نسبت به عدم تکمیل پروژه چهارخطه این محور انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه جاده ازنا به شازند به معنای واقعی جاده مرگ است، تصریح کرد: در چند سال اخیر به دلیل افزایش سرسام آور تردد وسایل نقلیه به ویژه وسایل نقلیه سنگین در این محور آمار تصادفات جاده ای رشد فزاینده ای داشته که مهمترین پیامد منفی آن جان باختن و جراحت تعداد زیادی از هموطنان و شهروندان استان لرستان بوده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با ابراز همدردی با خانواده های جان باختگانِ تصادف اخیر جاده ازنا - شازند، افزود: سال گذشته و امسال مکاتبات و مذاکرات فراوانی با وزیر راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گرفت اما علی رغم وعده های فراوان تاکنون اقدامی جدی برای تکمیل پروژه جاده ازنا به شازند صورت نگرفته است.

همچنین در پی این تصادف، بازماندگان کشته شدگان با تجمع در مسیر جاده ازنا به شازند، این محور را بستند و خواستار رفع مسائل ایمنی در این جاده شدند.

محمد محمدی نژاد فرماندار ازنا هم ظهار داشت: به دنبال این موضوع خانواده قربانیان نسبت به عدم ایمنی جاده ازنا- شازند اعتراض کردند.

وی با بیان اینکه در پی این اعتراضات جلسه ای ترتیب دادیم و از خانواده متوفیان دلجویی و موضوع ایمنی و اصلاح جاده را پیگیری کردیم، تصریح کرد: خانواده متوفیان پیگیری ها را نپذیرفتند و گفتند حتماً باید وزیر راه و شهرسازی بیاید و پاسخ بدهد.

فرماندار ازنا افزود: همچنین به همراه خانواده متوفیان و افراد متنفذ شهر به دفتر استاندار لرستان رفته و قول گرفتیم با همکاری نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به دفتر وزارت خانه برویم و مسئله را دنبال کنیم.

بر اساس این گزارش، پروژه چهارخطه ازنا- شازند از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که از آن جمله کوتاه کردن مسیر ترانزیتی شمال - جنوب و نداشتن گردنه‌های صعب‌العبور است؛ ضمن اینکه این محور تنها مسیر دسترسی مردم شهرستان ازنا به مرکز کشور است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.