| کد خبر: 142485 |

دومین جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان لرستان

دومین جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان لرستان به ریاست مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری لرستان برگزار شد.

تین نیوز

دومین جلسه کارگروه ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان لرستان به ریاست مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری لرستان برگزار شد.

به گزاش خبرآنلاین لرستان، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با ابراز نگرانی از احتمال افزایش تصادفات جاده ای در ایام سفرهای تابستانی گفت: براساس اعلام پزشکی قانونی در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۲ درصد کاهش در تلفات برون شهری و روستایی به ثبت رسیده است اما این روند کاهشی در تیرماه معکوس شده است.

زندی فر افزود: بنا بر این گزارش علی رغم افزایش ۱۵.۸ درصدی تلفات ناشی از تصادفات درون شهری استان، درمجموع ۲۲.۸ درصد در تلفات برون شهری و ۷۸.۶ درصد در تلفات محورهای روستایی شاهدکاهش در سه ماهه امسال هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد تصادفات و تلفات ناشی از آن در اواخر تیرماه نگران کننده و نیازمند ارائه‌ی راهکارهای جدی است، تصریح کرد: 73درصد از افراد متوفی در محورهای لرستان از مردم بومی استان و 27درصد غیربومی بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه 65درصد متوفیان جاده ای سه ماهه امسال شهری و 35درصد اهل روستا هستند، افزود: همچنین ساعت پیک تصادفات در محورهای استان بین ساعات 16تا۲۰(۴تا8عصر) گزارش شده است پس ازآن بیشترین تصادفات درساعات بین 12ظهرتا 16عصر و 8صبح تا 12ظهر رخ داده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه به علت بالا بودن عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال، محور قدیم خرم آباد - پلدختر دارای بار ترافیکی بسیار بالایی است ازاین رو بیشترین آمار تلفات را به خود اختصاص داده است.

زندی فر محورهای خرم آباد - پلدختر، خرم آباد - بروجرد، خرم آباد - کوهدشت و خرم آباد - دلفان را به عنوان پرتلفات ترین محورهای استان برشمرد و گفت: درمجموع 45درصد تصادفات سه ماهه امسال بر اثر برخورد رو در روی وسایل نقلیه، 35درصد واژگونی خودرو ، 12 درصد تصادف با عابر پیاده، 6درصد برخورد باشئ ثابت و2درصد نیز سایر موارداست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از طرح پیشنهادی برای کاهش عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال خبر داد و گفت: درصدد هستیم نامه ای را با موضوع کاهش عوارض آزادراه خرم آباد- پل زال خطاب به وزیر راه و شهرسازی تنظیم و با امضای استاندار لرستان به وزارت متبوع ارسال داریم.

به گفته سرهنگ چغلوند رییس پلیس راه استان لرستان از علل اصلی تصادفات اخیر در محورهای جنوبی استان می توان دو خطه و کم عرض بودن محورهای یادشده، گرانی عوارض آزادراه و تحمل بار ترافیکی در جاده قدیم پلدختر را نام برد.

چغلوند خواستارمساعدت ادارات استان برای برقراری گشت های نامحسوس درجاده های استان گردید.
رییس پلیس راه استان لرستان با قدردانی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، به طور ویژه از خدمات و همکاری مسئولان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای دورود و چگنی تقدیر کرد.

وی گفت: مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر استان با پلیس راه همکاری دارند اما درشهرستانهای دورود و چگنی این تعامل بسیار بیشتر و منجر به رفع اکثر نقاط پرتصادف در این شهرستانها گردیده است که جا دارد از این دو مسئول وظیفه شناس به طور ویژه قدردانی شود.

رضا آریایی مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری لرستان هم دو بانده بودن جاده های کوهدشت، پلدخترو نورآباد و کندی روند پروژه های چهارخطه راه و شهرسازی لرستان را ازعوامل تاثیرگذار در افزایش تصادفات عنوان و تصریح کرد: در برخی جاده ها اختلاف زیاد شانه و عرض راه و عدم خط کشی دلیل عمده تصادفات رخ به رخ است که ضرورت دارد دستگاه های متولی نسبت به رفع این نقیصه اقدام نماید.

آریایی با بیان اینکه آمار 35درصدی واژگونی خودروها می تواند به دلایل سرعت بالا، نوع وسیله نقلیه، استفاده راننده از تلفن همراه و از سوی دیگر کوهستانی و پرپیچ وخم بودن جاده باشد،گفت: بنا داریم با مساعدت دستگاه های خدمت رسان آبفا، آبفار، آب منطقه ای و برق تعداد خودروهای گشت نامحسوس را افزایش داده تا آمار تلفات در مدت باقیمانده از سفرهای تابستانی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی خواستار محدودیت کوتاه مدت تردد تانکرهای حمل مواد سوختی و شیمیایی در محور قدیم خرم آباد- پلدختر شد و تصریح کرد: این تانکرها علیرغم اینکه درقالب پیمانکاری عمل کرده، و عوارض را در جریان قرارداد خود دریافت می کنند حاضر به تردد از آزادراه نبوده وخطرآفرین شده اندکه ضرورت دارد طی مدت باقیمانده از سفرهای تابستانی، تردد آنها در محور قدیم محدود شود.

مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری لرستان از مکاتبات استان با شرکت پتروشیمی های کشور خبرداد و گفت: با توجه به خطر بالای آتش سوزی تانکرهای حامل سوخت و مواد پتروشیمی ضرورت دارد دفاتری درمرکز استان دایر تا در صورت بروز حادثه از امکانات پتروشیمی کشور برای مهار سانحه استفاده شود.

ایمن سازی مقابل پتروشیمی خرم آباد دیگر موردی بودکه آریایی نسبت به ضرورت آن هشدار داد.
لازم به ذکر اینکه دراین جلسه مدیران صنعت آب وبرق استان نسبت به در اختیار قرار دادن خودرو برای گشت نامحسوس پلیس راه اعلام آمادگی کردند.

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.