| کد خبر: 153285 |

طرح نیوجرسی‌های مفصلی بزرگراه امام علی(ع) شهر قم اجرایی می‌شود

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرایی شدن طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ وسط بزرگراه امام علی(ع) شهر قم خبر داد.

تین نیوز

 معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرایی شدن طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ وسط بزرگراه امام علی(ع) شهر قم خبر داد.

اکبر سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: با هزینه‌ای بالغ‌بر 43 میلیارد ریال، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ وسط، در کمربندی امام علی(ع) شهر قم اجرایی شد.

وی افزود: طول مسیر پروژه شش کیلومتر و از میدان خرمشهر به‌سمت 72 تن (به‌صورت دوطرفه و با حفظ فضای سبز موجود) امتداد می‌یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بازه زمانی تکمیل پروژه را یک‌ساله دانست و تصریح کرد:  امیدواریم با توجه به حساسیت محور، ضمن توجه به ملاحظات ایمنی، شاهد تسریع در بهره‌برداری از آن باشیم.

 مسئول راهداری استان قم به بخشی از مشخصات فنی نیوجرسی‌های مفصلی اشاره کرد و گفت: طول هر قطعه نیوجرسی شش متر و ارتفاع آن هشتاد سانتی متر و دارای وزنی قریب سه تن است که توسط مفاصل فلزی به یکدیگر متصل می‌شوند و به‌صورت یکپارچه در برابر ضربات وارده عمل می‌کنند.

 وی در مورد شرایط و نحوه اجرای این پروژه گفت: با توجه به توافقات و دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های استان، مقرر شد طی مراحل اجرایی پروژه، شهرداری و پلیس راهور نسبت به انسداد ورودی، خروجی و فرعی‌های متصله به کمربندی امام علی(ع) اقدام کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: همچنین مصوب شد به‌دلیل ترافیک غالباً سنگین کمربندی امام علی(ع)، عملیات اجرایی طرح ، در بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه و جمعه متوقف شود.

سلیمیان با تأکید بر ضرورت رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگانی که از مسیر اجرایی طرح عبور می‌کنند، اظهار داشت: همکاری با عوامل اجرایی می‌تواند ضمن فراهم کردن موجبات تسریع در تکمیل این پروژه مهم از حوادث احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.