| کد خبر: 149276 |

تأکید شورای شهر قم بر ساماندهی وانت‌بارها و برطرف کردن مشکل بوستان‌ها

در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بر ساماندهی معضل وانت بارها و روشنایی استاندارد بوستان های شهر قم تأکید شد.

تین نیوز

 در هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بر ساماندهی معضل وانت بارها و روشنایی استاندارد بوستان های شهر قم تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

پیچیدگی های قانونی مشکل بزرگ کمیته انطباق در تعیین ارزش افزوده مناطق مختلف شهری

در این جلسه، عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به معضل ارزش افزوده خیابان های تازه تأسیس شهر قم اظهار داشت: مهم ترین مشکل کمیته انطباق در این زمینه زیادی و پیچیدگی های قانونی مصوب است که امید می رود ارزش افزوده مناطق مختلف شهری باکاری کارشناسی و دقیق به صورت قطعی بسته شود.

روح الله امراللهی با تأکید تغییر یا تمدید مدام ارزش افزوده نقاط مختلف شهر در طول سالیان متمادی افزود: کمیسیون برنامه وبودجه می تواند عدد واقعی و قطعی ارزش افزوده مناطق مختلف شهری را با بررسی های دقیق علمی و منطقی به دست آورد.

وی بابیان اقدامات قابل تقدیر خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: این بخش از شهرداری به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت و خدمات رسانی برای همشهریان است همچنین لازم است متکدیان و پناه جویان مقیم قم در یک مکان مناسب ساماندهی شوند.

شهرداری خاموشی بوستان های شهر را سامان بدهد

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: به لحاظ شکلی و ظاهری شاهد تحول چشمگیری در ساماندهی وانت بارها و دست فروش ها در دو سال اخیر در قم بوده ایم که نشان از عملکرد مناسب خدمات شهری شهرداری در این زمینه است.

محمود محرری ادامه داد: ساماندهی وانت بارها و دست فروشان عواملی هستند که جامعه از آن ها استقبال می کند همچنین حجم زیادی از وانت بارها در شب های سه شنبه و جمعه از شهرستان های اطراف راهی قم می شود که شایسته فکری بر آن شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی بوستان ها و پارک های شهر،رفع مشکل خاموشی بوستان ها، مشکلات فنی آب نماهای شهری و دلایل تعطیلی شهربازی های قم باید از جانب شهرداری به مردم اعلام شود.

ناایمنی 136 آب نمای استان قم

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم ساماندهی متکدیان شهری عنوان کرد: در مبحث ساماندهی تکدی گری مکانی برای غربال گری آن ها در نظر گرفته شده تا با تعامل دستگاه های زیر ربط برخورد حرفه ای و منطقی با این پدیده صورت بگیرد همچنین صدور شناسنامه به متکدیان نیز از دیگر اقدامات مهم خدمات شهری شهرداری قم در ماه های اخیر بوده است.

سید امیر سامع با اشاره به مشکلات آب نماهای شهری ادامه داد: از 167 آب نمای موجود در استان قم 136 مورد به صورت غیر ایمن فعال هستند که در دو سال اخیر 89 مورد ایمن سازی شده و امیدواریم مابقی هم تا پایان سال ایمن شوند.

وی تصریح کرد: 2 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال جاری برای تجهیز وسایل بازی در بوستان ها و 265 میلیون تومان نیز برای نصب تجهیزات ورزشی در پارک ها و بوستان های استان قم هزینه شده است.

همچنین در این جلسه 6 موضوع قابل طرح در صحن علنی شورای اسلامی شهر قم مطرح شد که ازاین بین، اخذ مجوز قرارداد برون سپاری وصول عوارض کسب و پیشه با اتاق اصناف و اخذ مجوز کاهش عوارض ارزش افزوده خیابان 55 متری فردوسی بارأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

همچنین دو مورد اخذ مجوز توافقنامه منعقد بین شهرداری و مالکان حقیقی در محدوده جاده کوه سفید نیز از سوی اعضا شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.

گفتنی است گفتنی است دو لایحه قابل طرح در این جلسه نیز با درخواست کتبی شهردار قم برای بررسی های بیشتر به شهرداری عودت داده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.