| کد خبر: 145715 |

شهردار قم:منوریل به حل مشکل ترافیک شهر قم کمکی نمی‌کند

شهردار قم با بیان اینکه مشکل منوریل، حقوقی است و نه فنی گفت: از نظر فنی امکان راه‌اندازی را داشتیم اما اگر این اتفاق بیفتد، مشکلی از ترافیک شهر قم حل نخواهد شد اما مشکلات حقوقی ما با پیمانکار ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

شهردار قم با بیان اینکه مشکل منوریل، حقوقی است و نه فنی گفت: از نظر فنی امکان راه‌اندازی را داشتیم اما اگر این اتفاق بیفتد، مشکلی از ترافیک شهر قم حل نخواهد شد اما مشکلات حقوقی ما با پیمانکار ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به صحبت برخی اعضا درباره تعیین تکلیف منوریل، افزود: سیاست ما در موضوع منوریل این است که مسائل را با هماهنگی با دستگاه نظارتی به صورت تدریجی پیش ببریم.

وی با تاکید بر اینکه منوریل در صورت راه‌اندازی، کمک چندانی به حل معضل ترافیک در شهر قم نمی‌کند، گفت: خواهش من این است که در قضیه منوریل به ما فشار نیاورید تا بتوانیم موضوع را با صبر پیش ببریم.

شهردار قم، ادامه داد: اگر عجله کنیم، پیمانکار ادعاهای بسیاری خواهد کرد و چندین میلیارد هزینه اضافی روی دست شهر خواهد ماند.

 

** پروژه منوریل قم زخم کهنه ای بر پیکر شهر است

حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: پروژه منوریل قم زخم کهنه ای بر پیکر شهر است و مردم هنوز در رابطه با این پروژه بلاتکلیف هستند.

وی تصریح کرد:منوریل قم یکی از مطالبات مهم برای مردم قم است و شهرداری باید به تصمیمات گرفته شده در مورد این پروژه عمل کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت:با توجه به اینکه استاندار قم ریاست شورای سازمان قطار شهری قم را بر عهده دارد و معاونین استاندار نیز در شورا فعال هستند و ساختار سازمان مبنی بر پیشبرد طرح مشخص است باید منوریل هر چه سریع تر پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد:تکلیف منوریل قم را باید خارج از محدوده شورای شهر بدانیم و در این زمینه دولت نیز منوریل را در قالب سیاست های کلان پیگیری کند.

بختیاری یادآور شد:منوریل قم طرحی دولتی تعریف شده است و دولت باید نقش خود را در تکمیل این طرح ایفاء نماید چرا که ارکان قطار شهری نمایندگان دولت هستند.

وی گفت:در حدود ده سال طرح منوریل در قم بلاتکلیف است و این وضعیت برای مردم قم قابل قبول نیست و باید به طور جدی مدیریت شهری و شهرداری برای آن چاره اندیشی کند.

گفتنی است در این جلسه توضیحاتی در مورد روند اجرای منوریل ارائه و اعلام شد جهت تکمیل این طرح بودجه 3 هزار میلیارد تومانی نیاز است ضمن اینکه پروژه با مشکلات حقوقی نیز دست به گریبان می باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.