| کد خبر: 143893 |

قم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر متحول شد

رئیس شورای اسلامی شهر قم معتقد است شهر قم طی چهار سال اخیر از نظر عمرانی متحول شده است.

تین نیوز

ولی الله بیاتی در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر قم که شامگاه سه شنبه در تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم از ۱۲ شهریور سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: در نخستین اقدام شورای چهارم با ابقای آقای دلبری با ۱۹ رأی یک پیام وحدت و انسجام را به شهر قم داد.

وی افزود: در سال ۹۴ با ۱۳ رأی که کمترین رأی بود با استعفای آقای دلبری موافقت کردیم و کمیته ای برای انتخاب شهردار تشکیل دادیم که با عنایت حضرت معصومه(س) توانستیم ایشان را با ۱۹ رأی انتخاب کنیم.

رئیس دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم معتقد است با استقرار مرتضی سقائیان نژاد، امورات شهر قم قوت گرفت و اولین وظیفه بودجه سالانه شهرداری بود که پیگیری شد.

وی با اشاره به رشد بودجه شهرداری قم در این سال ها، افزود: سال ۹۲ بودجه شهرداری ۵۵۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۱۳۳۸ میلیارد تومان رسید.

به گفته بیاتی، از این بودجه ۸۰ درصد بودجه عمرانی شهر بود که ۲۰ درصد هم صرف مسائل جاری شهرداری قم شد.

برگزاری ۲۴۰ جلسه علنی

وی با بیان اینکه در این مدت شورای شهر ۲۴۰ جلسه علنی و ۹ جلسه غیر علنی برگزار کرد، ابراز داشت: از افتخارات ما این بود که در همه جلسات خبرنگاران حضور داشتند و جایگاه خاصی برای آن ها در نظر گرفته شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: ۱۱۳۷ لایحه در این مدت در شورا بررسی شد که از این مقدار دو و نیم درصد تأیید نشد و این حاکی از کار کارشناسی و دقیقی بود که کمیسیون ها برای بررسی لوایح انجام می دادند.

وی ادامه داد: در این چهار سال قم متحول شد و اگر با این سرعت کار ادامه پیدا کند در چهار سال آینده قم بسیار پیشرفت خواهد کرد.

بیاتی افزود: هزار میلیارد از تهاتر بدهی های شهرداری تعیین تکلیف شده و خط یک و دوم متروی قم هم در وضعیت خوبی نسبت به قبل قرار گرفته است.

وی با اشاره به نظم تیم جدید شهرداری در امور مالی اظهار کرد: در دو سال اخیر هیچ تسهیلاتی گرفته نشد و جذب سرمایه گذار برای اموراتی مانند هتل پنج ستاره و آکواریوم شهری و... هم پیگیری شد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.