| کد خبر: 143806 |

ایستگاه راه‌آهن قم سومین ایستگاه پرترافیک کشور

مدیرکل راه‌آهن استان قم با بیان این که ایستگاه راه‌آهن قم، سومین ایستگاه پرترافیک کشور است،گفت: روزانه 5 هزار نفر از طریق خطوط ریلی قم ورود و خروج می کنند.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن استان قم با بیان این که ایستگاه راه‌آهن قم، سومین ایستگاه پرترافیک کشور است،گفت: روزانه 5 هزار نفر از طریق خطوط ریلی قم ورود و خروج می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ اعتماد،مدیرکل راه‌آهن استان ظهر امروز در نشست خبری با تأکید بر موقعیت ویژه‌راه آهن قم در شبکه ریلی کشور اظهار داشت: راه‌آهن قم در سه‌راهی مهم ریلی کشو قرار دارد، که 2 مسیر به تهران، یک مسیر به اصفهان و یک مسیر به سمت جنوب است.

وی با اشاره به تردد روزانه 30 رام قطار باری از ایستگاه قم افزود: روزانه 50 رام قطار مسافربری نیز از ایستگاه قم و محمدیه کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم بابیان اینکه ایستگاه راه‌آهن قم سومین ایستگاه پرترافیک کشور است، گفت: روزانه 5 هزار نفر از طریق خطوط ریلی قم وارد و خارج می‌شوند، 14 رام رفت‌وبرگشت به مقصد قم، 8 رام رفت‌وبرگشت به تهران و 6 رام رفت‌وبرگشت به مشهد است.

اعتماد در پاسخ به انتقادات درباره مشکلات مسافران در ایستگاه محمدیه خاطرنشان کرد: مشکلات این ایستگاه برای ما هم زجرآور است، در این راستا طرح زیباسازی و نوسازی، بازسازی سکوی 2 ایستگاه و سرویس‌های بهداشتی آن در دستور کار بازسازی و نوسازی قرارگرفته است.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته دولت اشاره کرد و افزود: اتصال 2 خط قم-مشهد بااعتبار 32 میلیارد تومان، بهره‌برداری از ساختمان آموزش و تحقیقات راه‌آهن قم با اعتبار 500 میلیون تومان، راه اندازی شبکه داخلی اینترانت در 2 ایستگاه قم و محمدیه و نیز بهره‌برداری از 2 زیرگذر عابر پیاده در خروجی‌های ایستگاه قم- ساوه از مهم‌ترین طرح‌های هفته دولت است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با تأکید بر اینکه ازنظر قانونی عبور از خطوط ریلی ممنوع است، اظهار داشت: دیوارکشی حریم ریلی ایستگاه‌های قم و محمدیه هرکدام با اعتبار یک میلیارد انجام‌شده است و این آمادگی برای امتداد این دیوار وجود دارد.

وی اتصال خطوط ریلی قم به گمرک و شهرک صنعتی را از اقدامات مؤثر استان در بهره‌گیری از ظرفیت خطوط ریلی برشمرد.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.