| کد خبر: 141896 |

افزایش 440 درصدی بارگیری در راه‌آهن قم

مدیرکل راه آهن استان قم از افزایش 440 درصدی بارگیری در قم در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن استان قم از افزایش 440 درصدی بارگیری در قم در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن اعتماد پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، صریح و بی‌واسطه می‌تواند شعور اجتماعی مردم را افزایش دهد و شفاف‌سازی در جامعه ایجاد کند. این حق مردم است که از عملکرد مسؤولان اطلاع کسب کنند.

وی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل ریلی مغفول واقع شده بود گفت: در مواد 26 و 27 در برنامه ششم توسعه درباره حمل و نقل مباحثی ذکر و نقشه راه تعیین شده است که حمل و نقل ریلی را نیز شامل می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم خاطرنشان کرد:‌ حمل و نقل ریلی مظهر اقتصاد مقاومتی است اگر اقتصاد مقاومتی پیگیری شود باید در حوزه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی اقداماتی انجام شود.

وی با بیان اینکه یک بیستم میزان سانحه و آلودگی زیست محیطی از بخش راه‌آهن است گفت:‌ باید در نظر داشت سوخت کمتری با حمل و نقل ریلی مصرف می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ از هیأت مدیره راه‌آهن این اختیار دریافت شده که مراکز بار به ریل متصل شود و بارها از مسؤولان درخواست شده که ریل به مراکز بار متصل شود.

مدیرکل راه آهن استان قم خاطرنشان کرد: اکنون در حال اتصال سیلوی قم به ریل هستیم که قرارداد با پیمانکار منعقد شده و در این زمینه برای میزان 300 هزار تن گندم در سال 13 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگرچه سلفچگان مربوط به استان قم است ولی ایستگاهی که نزدیک به آن است به اداره‌کل راه‌آهن اراک مربوط می‌شود گفت: با رأیزنی با ستاد راه‌آهن موفق شدیم موافقت ستاد دریافت شود تا ایستگاه‌ سواریان و باغ یک از اداره‌کل راه آهن اراک به اداره‌کل راه‌آهن قم ملحق شود و در حوزه ریلی قم قرار گیرد.

اعتماد خاطرنشان کرد:‌ در چهار ماه نخست سال 95 در حوزه بار حدود 49 هزار تن بارگیری انجام شد ولی چهار ماهه امسال موفق شدیم 440 درصد افزایش بارگیری داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار بخش تخلیه بار گفت:‌ در چهار ماه نخست سال گذشته 77 هزار تن میزان تخلیه بار بوده و در سال 96 توانستیم میزان تخلیه بار را به 294 هزار تن برسانیم که 280 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راه آهن استان قم تصریح کرد: شرایطی در بخش قطارهای باری ایجاد شده که قطارها از مبدأ و مقصد بدون توقف باشند. اگر میزان بار قابل توجه باشد راه‌آهن حاضر است حق دسترسی خود را صفر کند.

وی با اشاره به میزان بارگیری تعیین شده برای راه آهن قم در سال گذشته و امسال گفت: برای ‌اداره‌کل راه آهن قم در سال گذشته در مجموع 250 هزار تن بارگیری تعیین شده بود ولی با توجه به عملکرد برای امسال 450 هزار تن بارگیری تعیین شده است.

اعتماد با اشاره به آمار بخش مسافر گفت: روزانه هفت رام قطار مسافربری از قم به تهران و مشهد و هفت رام برگشت است که بیشترین حجم قطار پس از تهران و مشهد را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ایستگاه قم پس از ایستگاه مشهد و تهران رتبه سوم جابجایی مسافر را کسب کرده است.

مدیرکل راه آهن استان قم خاطرنشان کرد: در مجموع در چهار ماهه نخست سال گذشته 250 هزار مسافر انتقال داده شده که چهار ماهه نخست امسال به 295 هزار نفر افزایش پیدا کرده و 18 درصد افزایش را شامل می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.